Czy „Gazeta Wyborcza” fałszuje fakty dotyczące ważnej społecznie inicjatywy? Po siódme, nie kradnij …

Zastępca Naczelnego1

Prezydent Bielska-Białej Jarosław Klimaszewski (PO)/NGO

Ponad 200 mln zł na zniszczoną linię. Samorządy chcą, aby do Cieszyna znowu jeździły pociągi – obwieszcza w tytule swojego tekstu lokalna „Gazeta Wyborcza”.  – Wszystko ładnie, pięknie … ale tak się składa, że „Aglomeracja Beskidzka” przywłaszcza sobie cudze sukcesy. W lutym 2020 roku w imieniu Zjednoczenia Chrześcijańskich Rodzin złożyłam do władz Bielska-Białej, Cieszyna i Żywca petycje w sprawie połączenia szybkim połączeniem kolejowym Bielska-Białej z Centralnym Portem Komunikacyjnym. Chodziło też o rewitalizację linii kolejowej z Bielska-Białej do Cieszyna, o co zabiegałam jako radna Sejmiku Województwa Śląskiego poprzedniej kadencji. Teraz „Gazeta Wyborcza” bije peany, że samorządowcy z „Aglomeracji Beskidzkiej” o coś zbiegają. Warto dodać, że głosami radnych PO oraz Klubu Radnych Niezależni.BB (byłego parlamentarzysty OKP/UD/UW Janusza Okrzesika) Rada Miejska w Bielsku-Białej odrzuciła w czerwcu 2020 roku petycję ZChR, aby potem przekonywać, że władze miasta rządzonego przez polityków partii Borysa Budki coś wymyśliły. To żenująca kradzież intelektualna i wypinanie piersi po medale za inicjatywy innych środowisk – powiedziała Niezależnej Gazecie Obywatelskiej Monika Socha-Czyż, przewodnicząca okręgu bielskiego ZChR.

W kwietniu powinien zostać wybrany wykonawca studium rewitalizacji linii kolejowej z Bielska-Białej do Skoczowa. Samorządowcom zależy, aby na tę trasę wróciły pociągi. Z linii kolejowej do Cieszyna przez dziesięciolecia korzystało wielu pasażerów. Jednak w 2009 roku zawieszono kursowanie pociągów na odcinku pomiędzy Cieszynem i Bielskiem-Białą. Likwidację połączenia uzasadniano tym, że tory są w coraz gorszym stanie, z tego powodu pociągi jadą bardzo wolno, dlatego oferta kolei na tej trasie nie jest już atrakcyjna. Od tamtej pory nieczynna linia niszczeje. Zardzewiałe tory zarastają chwasty i trawa, a złomiarze rozkradli, co tylko się dało. Samorządowcy od lat zabiegają o to, by na trasie z Bielska-Białej do Cieszyna znowu zaczęły kursować pociągi pasażerskie. Niestety, rewitalizacja linii do tej pory nie została ujęta w żadnych oficjalnych programach. Teraz jest na to szansa. Samorządowcy chcieliby, aby linię odnowiono w ramach rządowego programu „Kolej plus”. Jego założeniem jest budowa lub odbudowa torów do mniejszych miejscowości”

informuje lokalny dodatek gazety Adama Michnika, wskazując, że inicjatorem działań na rzecz kolejowego połączenia Bielska-Białej z Cieszynem ma być stowrzyszenie „Aglomeracja Beskidzka”, na czele której stoi prezydent Bielska-Białej i szef powiatowych struktur Platformy Obywatelskiej Jarosław Klimaszewski.

W uzasadnieniu do uchwały podjętej 23 czerwca 2020 roku w sprawie odrzucenia petycji ZChR przez Radę Miejską w Bielsku-Białej czytamy:

W dniu 7 lutego 2020 r. do Komisji Skarg, Wniosków i Petycji Rady Miejskiej Bielska-Białej (zwanej dalej Komisją) wpłynęła petycja Okręgu Bielskiego Zjednoczenia Chrześcijańskich Rodzin w sprawie: ᠆ podjęcia działań przez samorząd Bielska-Białej w celu uwzględnienia miasta w kolejowych połączeniach transgranicznych z Katowic do Ostrawy w ramach tzw. szprychy (in. ciągu albo korytarza) nr 7 nakreślonej w Strategicznym Studium Lokalizacyjnym Inwestycji Centralnego Portu Komunikacyjnego (CPK); ᠆ podjęcia przez tut. Radę Miejską uchwały w formie rezolucji, w której bielscy radni mieliby domagać się włączenia miasta do kolejowego połączenia transgranicznego z Katowic do Ostrawy w ramach inwestycji infrastrukturalnych CPK, na odcinku między Bielskiem-Białą a Cieszynem po śladzie linii 190.

Komisja w drodze głosowania na posiedzeniu w dniu 25 maja 2020 r. uznała petycję na niezasługującą na uwzględnienie w zakresie określonym w niniejszym uzasadnieniu. W tym miejscu należy podkreślić, że Komisja stoi na stanowisku, że Bielsko-Biała powinna mieć bezpośrednie połączenie kolejami dużych prędkości z CPK.”

Nie kradnij … zrozumiałe dla radnych z Cieszyna

Monika Socha-Czyż, fot. NGO

Setki tysięcy mieszkańców z tego terenu musi mieć możliwość korzystania ze sprawnej komunikacji z CPK! Przy tym warto dodać, że Śląsk Cieszyński jest popularnym terenem turystycznym – głównie dla mieszkańców Górnego Śląska. Zatem również z uwagi na możliwy dalszy rozwój turystyki na tym terenie obecny plan Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej powinien zostać zmodyfikowany. To nie zabieganie o jakąś łaskę, ale wołanie Okręgu Bielskiego Zjednoczenia Chrześcijańskich Rodzin – w imieniu mieszkańców Śląska Cieszyńskiego i Żywiecczyzny – o rozwagę rządzących”

– pisała w lutym 2020 roku na łamach NGO Monika Socha-Czyż.

W podjętej w kwietniu 2020 roku uchwale Rady Miejskiej Cieszyna czytamy, że tamtejsi radni postanawili „Petycję Okręgu Bielskiego Zjednoczenia Chrześcijańskich Rodzin z dnia 6 lutego 2020 roku w sprawie podjęcia działań przez samorząd Cieszyna na rzecz włączenia miasta do kolejowego połączenia transgranicznego z Katowic do Ostrawy – tzw. szprychy nr 7, która docierać ma do Centralnego Portu Komunikacyjnego (CPK), uznać za zasadną”.

CZYTAJ WIĘCEJ:

Szansą na rozwój Śląska Cieszyńskiego jest szybka bezpośrednia kolej transgraniczna łącząca Bielsko-Białą i Cieszyn z CPK!

Sukces liderki ZChR w byłym województwie bielskim ocenzurowany? Będą jednak konsultacje społeczne w sprawie połączeń kolejowych z CPK!

Z Bielska-Białej będzie szybkie połączenie kolejowe z Centralnym Portem Komunikacyjnym. Spektakularny sukces liderki chadeków na Śląsku Cieszyńskim ocenzurowany?!

Sukces chadeków! Radni z Cieszyna najprawdopodobniej podejmą rezolucję w sprawie połączeń kolejowym z Centralnym Portem Komunikacyjnym!

Skandaliczne praktyki radnej Koalicji Obywatelskiej na posiedzeniu Komisji Skarg, Wniosków i Petycji Rady Miejskiej w Bielsku-Białej przeciwko jawności prac! Będzie zawiadomienie o podejrzeniu popełnienia przestępstwa

W rezolucji Rady Miejskiej Cieszyna podjętej dzięki projektowi ZChR, czytamy:

Rada Miejska Cieszyna, kierując się dobrem mieszkańców Cieszyna i Subregionu Południowego Województwa Śląskiego apeluje o uwzględnienie w ramach prowadzonych prac planistycznych w zakresie Strategicznego Studium Lokalizacyjnego Inwestycji Centralnego Portu Komunikacyjnego (SSL) następujących inwestycji kolejowych:

1) bezpośredniego włączenia kolejowego układu transportowego Bielska-Białej w ramach korytarza nr 7 Centralnego Portu Komunikacyjnego;
2) priorytetowego potraktowania linii kolejowej nr 139 w kontekście połączeń międzynarodowych przez Słowację na południe Europy;
3) utrzymania międzynarodowego znaczenia odcinka Chybie – Zebrzydowice na linii kolejowej nr 93, z uwzględnieniem planowanych na nim prac modernizacyjnych.

Jednocześnie apelujemy do Ministra Infrastruktury, Prezesa PKP PLK S.A. i Marszałka Województwa Śląskiego o rozpoczęcie modernizacji linii kolejowej nr 190 Bielsko-Biała – Cieszyn. Linia ta stanowi istotny element rozwoju Śląska Cieszyńskiego w ramach Subregionu Południowego Województwa Śląskiego. Niniejszą rezolucję kierujemy do władz państwowych, samorządu Województwa Śląskiego, parlamentarzystów, do Prezesa Zarządu Centralnego Portu Komunikacyjnego Sp. z o. o. oraz do Prezesa PKP PLK S.A.”

Chadecy z ZChR nie kryją oburzenia …

Prezes ZChR dr Bogusław Rogalski/FB

My inaczej rozumiemy i uprawiamy politykę. Oto nastąpiła skandaliczna próba zawłaszczenia skutecznej batalii o połączenie Bielska-Bialej przez kolej szybkich prędkości z CPK. Gdyby nie petycje naszej koleżanki, byłej radnej Sejmiku Województwa Śląskiego poprzedniej kadencji z listy PiS, Moniki Sochy-Czyż i informacji rzetelnych mediów, to po pierwsze, nie byłoby żadnych konsultacji społecznych w sparwie lokalnych połączeń kolejowych z CPK. Po drugie, samorząd Bielska-Białej dzięki petycji „obudził się nagle” i lokalna Platforma Obywatelska chce sobie przypisać nie swoje zasługi. Tak po prostu się nie robi. Kuriozalnym jest, aby przyjmować kłamliwe uzasadniene do uchwały i wprowdzać je do systemu prawa miejscowego. Nasi działacze się napracowali i o tym powinni wiedzieć mieszkańcy Bielska-Białej. Całkiem uczciwie postąpił samorząd Cieszyna i Żywca. Samorządowcy z tamtych jednostek samorzadu zachowali się z klasą. Tymczasem, w Bielsku-Białej wprowadzono nawet tajne posiedzenie komisji Rady Miejskiej w Bielsku-Białej, zabroniono nam nagrywania jej obrad, aby prawda nie wyszła na jaw. To jakieś szaleństwo. Wsparliśmy zatem projekt Pana Prezydenta RP dr. Andrzeja Dudy, tj. budowę CPK i jego infrastruktury, który tak mocno zgłasza w obecnej kampanii. Bezczelna cenzura ze strony lokalnej Platformy Obywatelskiej w zakresie naszych działań wynika wprost z tego, aby nie wzmacniać ZChR w terenie. Dlaczego? To wynika z naszego wparcia dla reelekcji Andrzeja Dudy w wyborach 28 czerwca. PO woli zatem sama ogłosić sukces, byle tylko działania ZChR oraz lokalnego PiS nie wpływały na decyzje wyborcze mieszkańców Bielska-Białej. To takie lokalne przeniesienie polityki Rafała Trzaskowskiego, którą doskonale określa hashtag #RafałNieKłam. Co ciekawe, Platforma Obywatelska krytykuje budowę Centralnego Portu Komunikacyjnego. Niemniej, z kradzieży intelektualnej i przejmowania dokonań oraz sukcesów innych środowisk czynią sobie reklamę. Dziekuję zatem byłemu panu posłowi Platformy Obywatelskiej Adamowi Wykrętowi, a dziś bielskiemu radnemu, że wczoraj podczas głosowania postąpił tak, jak trzeba i nie poparł kłamstwa”

– powiedział NGO w czerwcu ubiegłego roku prezes Zjednoczenia Chrześcijańskich Rodzin, eurodeputowany VI kadencji, dr Bogusław Rogalski.

Piotr Galicki

  1. | ID: b1b6a87a | #1

    Myślę, że media generalnie mają tendencję do nieobiektywnego przedstawiania faktów. Nie chodzi o to, że wszystkie kłamią, ale czasami ich interpretacje są zasadniczo różne!

Zasybskrybuj źródło komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.