Opolski ZUS – klienci do nas wrócili

Zastępca Naczelnego

ZUSMieszkańcy regionu tłumnie wrócili do placówek ZUS, po tym jak 4 maja urząd przywrócił bezpośrednią obsługę klientów. Tylko w poniedziałek i wtorek doradcy na salach obsługi udzielili wsparcia ponad 2,2 tys. osobom.

Po kilkutygodniowej przerwie mieszkańcy województwa ponownie mogą skorzystać z usług doradców emerytalnych, zapytać o zasiłki oraz złożyć dokumenty nie tylko w skrzynce podawczej, ale bezpośrednio u pracowników ZUS.

W dwa dni od otwarcia punktów obsługi w województwie odwiedziło nas 2200 osób. Prawie 900 klientów załatwiło sprawy związane z emeryturami i rentami. Niewiele mniej, bo około 850 osób skorzystało z usług doradców dla pracodawców i pracowników, a prawie 500 złożyło dokumenty o zasiłki, głównie chorobowe i opiekuńcze”

– Radosław Siczewski, naczelnik Wydziału Obsługi Klientów i Korespondencji w opolskim oddziale ZUS.

Jak podkreśla ZUS, więcej osób niż zwykle zainteresowanych jest założeniem i korzystaniem z Platformy Usług Elektronicznych. Dzięki platformie niemal każdy dorosły może załatwić szereg spraw w ZUS online, bez wychodzenia z domu. W pierwszym kwartale br., swoje konto na PUE ZUS utworzyło ponad 1400 użytkowników z regionu, a z tej formy kontaktu z ZUS korzysta już teraz prawie 54 tys. klientów w województwie.

Placówki ZUS w województwie opolskim są otwarte czyli od 8:00 do 15:00, natomiast w poniedziałki do godz. 18:00. Nadal będą obowiązywać zasady bezpieczeństwa czyli zachowanie co najmniej 1,5 m odstępu między klientami, obsługa jednej osoby przy stanowisku z wyjątkiem osób towarzyszących osobom z niepełnosprawnościami, tłumaczy języka migowego, pełnomocników lub rodzica z dzieckiem.

Tak znaczna liczba osób, które odwiedziły nasze placówki i nadal to robią świadczy o tym, że mieszkańcy w regionie cenią osobisty kontakt z naszymi ekspertami. Jednocześnie dziękujemy za wyrozumiałość wobec obostrzeń, które ciągle stosujemy w naszych placówkach oraz za respektowanie wskazówek pracowników. To wszystko dla wzajemnego bezpieczeństwa. Dziękujemy też za to, że osoby które przychodzą do nas załatwić sprawy zachowują się odpowiedzialnie, chociażby zasłaniając usta i nos”

– Sebastian Szczurek, regionalny rzecznik prasowy ZUS województwa opolskiego.

 

Informacja prasowa:

Sebastian Szczurek

regionalny rzecznik prasowy ZUS

województwa opolskiego

 

Komentarze są zamknięte