NGO Kędzierzyn-Koźle: Czynnik ludzki najsłabszym ogniwem

Niezależna Gazeta Obywatelska2

Biletomat MZK KKMiejski Zakład Komunikacyjny w Kędzierzynie-Koźlu od lat dziewięćdziesiątych przechodzi ciągłym przemianom. Owe zmiany nabrały tempa sześć lat temu, kiedy to przeszedł na emeryturę „stary wiarus”, dyrektor Antoni Capała. Jego miejsce zajęła młoda, zdolna i ambitna Joanna Koziarska i to na niej spoczął obowiązek dostosowania przedsiębiorstwa do wymagań XXI wieku. Wymieniono tabor, część wiat przystankowych, stworzono czytelną stronę internetową zakładu oraz udostępniono rozkład jazdy praktycznie z każdego przystanku w Kędzierzynie-Koźlu a ostatnio wprowadzono nowoczesny system dynamicznej informacji pasażerskiej, dzięki któremu przez telefon komórkowy będzie można sprawdzić za ile minut przyjedzie na dany przystanek autobus.

​Jednakże najsłabszym ogniwem zakładu, który przeszedł duże zmiany, jest tzw. czynnik ludzki, któremu często brakuje empatii i dobrych manier w stosunku do pasażerów, a w szczególności do osób starszych i niepełnosprawnych. Sporo kontrowersji budzi także polityka sprzedaży biletów. Po remontach głównych arterii Kędzierzyna-Koźla brakuje punktów sprzedaży, między innymi na ul. Kozielskiej, w okolicach dworca PKP w Kędzierzynie-Koźlu oraz w odległych od centrum miasta dzielnicach. Zapytaliśmy o te sprawy rzecznika prasowego UM K-K Jarosława Jurkowskiego. Oto odpowiedzi. – W okolicy dworca kolejowego w Kędzierzynie-Koźlu istnieje możliwość dokonania zakupu biletów na przejazd autobusami komunikacji miejskiej – w saloniku prasowym „U Pateckich” przy ul. Grunwaldzkiej. Biletomat zlokalizowany przy alei Jana Pawła II jest nieczynny – trwa jego odbiór od dostawcy. Dostawca biletomatów nie otrzymał jakiegokolwiek wynagrodzenia za nie z powodu braku protokolarnego odbioru, stanowiącego podstawę do wystawienia faktury. Wynagrodzenie ustalone w umowie z dostawcą biletomatów obejmuje również dostarczenie przez niego niezbędnego oprogramowania. Z powodu ich nieodebrania biletomaty nie zostały uruchomione. Nie ma więc sprzedaży biletów.

​ – Czy jest Pani zadowolona z działalności kierownictwa MZK w kontekście kultury obsługi kierowców wobec pasażerów oraz dystrybucji biletów na terenie Kędzierzyna-Koźla? Pani prezydent ustami Jarosława Jurkowskiego odpowiada:
Prezydent Sabina Nowosielska pozytywnie ocenia działalność spółki MZK i jej kierownictwa. Uwagi na temat działalności miejskiego przewoźnika, jakie trafiają do urzędu miasta, dotyczą głównie zmian w rozkładzie jazdy.

​No i w porządku. Z tym, że do saloniku „U Pateckich z przystanku przy dworcu PKP w Kędzierzynie-Koźlu jest ok 250 metrów. A odbiór biletomatów od dostawcy trwa już półtorej roku. Wypada więc zadać pytanie: czy zostaną naliczone dostawcy biletomatów kary umowne, bo według nas kontrakt na ich dostarczenie nie został zrealizowany w terminie.

Tekst i foto: Wiktor Sobierajski

  1. Marek
    | ID: 9e0f39a9 | #1

    A mnie udało się kupić bilet w biletomacie w ostatni weekend :)

  2. Marek
    | ID: 9e0f39a9 | #2

    W weekend biletomat działał :) huraaaaaa

Komentarze są zamknięte