Tracą gazety ogólnopolskie, ale spada też sprzedaż regionalnych. Najwięcej, bo aż o 18 proc., poleciała sprzedaż krakowskiego “Dziennika Polskiego” (Polskapresse). Liderem od dawna jest “Polska Dziennik Zachodni” (Polskapresse). Jego średnia sprzedaż – według ZKDP – wyniosła w styczniu 60 tys. 329 egzemplarzy. Spadek o 8,90 proc. Na drugiej pozycji jest główny konkurent „Dziennika Zachodniego” – “Gazeta Pomorska” (Media Regionalne). Jej średnia sprzedaż: 57 tys. 891 egz. (spadek o 10,76 proc.) Trzecie miejsce przypada “Expressowi Ilustrowanemu” (Polskapresse) z Łodzi. Średnia sprzedaż: 41 tys. 602 egz., spadek 8,69 proc. Ostatnią w zestawieniu na portalu wirtualnemedia.pl można zobaczyć „Nową Trybuna Opolska” (Media Regionalne) ze średnią sprzedażą w styczniu bieżącego roku z niewiele ponad 20 tys. egzemplarzy spadek średnio o 3 tys. w stosunku do zeszłego roku.
Więcej na: www.wirtualnemedia.pl/artykul/spada-sprzedaz-dziennikow-regionalnych-kto-stracil-najwiecej
Oprac. TK