Polski klient zwyzywał ukraińskiego kasjera

Zastępca Naczelnego

Fot. ilustracyjne kiplinger.com

Nie wszyscy Polacy stosują się do nadal obowiązującego w sklepach nakazu noszenia zasłaniających nos i usta maseczek. Niestety, często zdarza się, ze grzeczne zwrócenie uwagi przez personel placówki handlowej nie przestrzegającemu przepisów sanitarnych związanych z pandemia koronawirusa klientowi skutkuje wulgarnymi odzywkami tego ostatniego.

Tak właśnie zachował się młody mężczyzna, któremu w trakcie robienia zakupów w sklepie sieci Biedronka kasjer ukraińskiego pochodzenia zwrócił uwagę na brak maseczki. Jak poinformował portal KrKNews, wściekły klient zaczął ordynarnie wyzywać pracownika podkreślając jego pochodzenie narodowe.

Ponieważ zdarzenie zostało nagrane przez sklepową kamerę, Ośrodek Monitorowania Zachowań Rasistowskich i Ksenofobicznych prosi o pomoc w identyfikacji agresora podając w swoim komunikacie adres placówki handlowej oraz dzień i godzinę zajścia. Osoby, które zgłoszą się do niego z informacjami w tej sprawie mają zapewnioną anonimowość.

OMZRiK złożył zawiadomienie o popełnieniu przestępstwa dotyczącego znieważenia osób z powodu przynależności do grupy narodowej, etnicznej lub rasowej”

– czytamy w portalu.

 

Jerzy Bukowski*

 

*Filozof, autor „Zarysu filozofii spotkania”, piłsudczyk, harcerz, publicysta, rzecznik Porozumienia Organizacji Kombatanckich i Niepodległościowych w Krakowie, przewodniczący Komitetu Opieki nad Kopcem Józefa Piłsudskiego w Krakowie, były reprezentant prasowy śp. pułkownika Ryszarda Kuklińskiego w Kraju

Komentarze są zamknięte