Niezalezna.pl: MSZ listonoszem Władimira Putina? Wiceminister przyłapany na kłamstwie w Telewizji Republika!

Zastępca Naczelnego

Bartosz Cichocki, fot. Telewizja Republika

Telewizja Polska otrzymała od polskiego Ministerstwa Spraw Zagranicznych skandaliczne pismo zawierające zarzuty Federacji Rosyjskiej wobec polskich dziennikarzy. I stwierdzające, że popełnili oni „czyn karalny”. Chodzi o program „Minęła 20” na antenie TVP Info, a konkretnie grafikę, jaką wykorzystano podczas emisji – czyli plakat Wojciecha Korkucia „Achtung Russia”.

Dziś (wczoraj – przyp. NGO) w Telewizji Republika red. Katarzyna Gójska zapytała wiceministra spraw zagranicznych Bartosza Cichockiego o to pismo. Ten zaś na oczach telewidzów skłamał, mówiąc o jego treści.

To było moje pismo. Pamiętam ten podpis. Biorę odpowiedzialność za tę pismo na siebie. Może wyszło jakieś jeszcze. Nie przekazaliśmy żadnych gróźb. Przekazaliśmy tylko informację, że strona rosyjska zaprotestowała wobec tego plakatu”.

– mówił wiceminister, będąc pewnym swojego podpisu na dokumencie. Innego zdania była jednak red. Gójska. Powołując się na tajemnicę dziennikarską, wskazała, że na piśmie takowy się nie pojawił.

Co więcej: red. Gójska ujawniła, że MSZ w piśmie do TVP stwierdza, że to, co zrobiono w programie „Minęła 20”, stanowi… czyn karalny. Na co oburzony Cichocki zareagował, pytając: „Będzie Pani przepraszać za kłamstwa?!”.

 

Wobec tego Katarzyna Gójska ogłosiła w trakcie trwania programu:

 

Zwracam się do widzów Telewizji Republika, aby Ministerstwo Spraw Zagranicznych opublikowało pismo, które wystosowało do Telewizji Polskiej. Telewizja Republika za moment zwróci się do MSZ z prośbą o ujawnienie tego pisma”.

 

CZYTAJ WIĘCEJ NA NIEZALEŻNA.PL

 

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.