Sprzedaż dzienników w lutym spadła rdr o 9,6 proc. do 660,9 tys. sztuk – ZKDP

Zastępca Naczelnego

Rozpowszechnianie płatne razem ogólnopolskich dzienników w lutym 2018 roku spadło rok do roku o 9,6 proc. do 660,9 tys. sztuk. W porównaniu ze styczniem spadek wyniósł 0,9 proc. – wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy (ZKDP).Rozpowszechnianie płatne „Gazety Wyborczej”, wydawanej przez giełdową Agorę, w lutym zmniejszyło się rdr o 17,8 proc. do 110,8 tys. szt. W porównaniu ze styczniem „Wyborcza” zanotowała wzrost o 2,1 proc.

 

Z kolei sprzedaż „Rzeczpospolitej” w lutym wyniosła 45,1 tys. sztuk, co oznacza spadek rdr o 8,6 proc. oraz spadek mdm o 0,5 proc. mdm. Wydawcą dziennika jest spółka Gremi Media, notowana na rynku NewConnect.

Jak wynika z danych ZKDP, w lutym liderem sprzedaży na rynku dzienników pozostał „Fakt”, wydawany przez Axel Springer Polska. Jego rozpowszechnianie płatne razem wyniosło 259,1 tys. egzemplarzy, co oznacza spadek rdr o 7,4 proc. oraz mdm o 1 proc.

W ujęciu rocznym rozpowszechnianie płatne razem „Super Expressu” spadło w lutym rdr o 6,1 proc. do 124,3 tys. sztuk. W porównaniu ze styczniem spadek wyniósł 0,6 proc.

Rozpowszechnianie „Dziennika Gazety Prawnej”, wydawanego przez Infor razem z Axel Springer Polska, wyniosło 41,3 tys. egzemplarzy, co oznacza spadek rdr o 13,7 proc. W ujęciu miesięcznym rozpowszechnianie spadło o 15,9 proc.

(PAP Biznes)

sar/ ana/

Komentarze są zamknięte