Ruszyła kampania „TOO YOUNG – TOO DRINK”

Niezależna Gazeta Obywatelska

polaccoJak informują członkowie Fundacji FASTRYGA dokładnie 9 września o godzi 9.09 rozpoczęła się w Polsce międzynarodowa kampania, której celem jest podniesienie świadomości ryzyka, jakie niesie ze sobą picie alkoholu w okresie ciąży. Fundacja z Lędzin (woj. śląskie) jest partnerem Kampanii TOO YOUNG TOO DRINK.

Specjalna grafika umieszczona ma zostać na portalach społecznościowych oraz ma przypomnieć, czym jest FAS,  czyli Spektrum Poalkoholowych Wrodzonych Zaburzeń Rozwojowych to termin opisujący cały zakres uszkodzeń spowodowanych przez prenatalną ekspozycję na alkohol. Zakres ten obejmuje całe spektrum począwszy od wad wrodzonych u płodu, a skończywszy na uszkodzeniach neurologicznych.


Nadrzędnym celem działań prewencyjnych w tematyce FASD jest podniesienie świadomości tego problemu wśród kobiet i całego społeczeństwa. W niektórych krajach świadomość ta jest dość wysoka, w Polsce znikoma. Wiele organizacji nie ma wystarczających środków, by zaplanować i przeprowadzić skuteczną inicjatywę prewencyjną. Stąd pomysł by wykorzystywać Internet i media społecznościowe, rozprzestrzeniać spójną i jednoznaczną informację dotyczącą zdrowia za pośrednictwem wszystkich mediów.
Więcej o sprawie na WWW.FAS.EDU.PL

 

tk

Komentarze są zamknięte