Zapraszamy przez cały miesiąc na wystawę Wall Signs. Szczegóły na stronie www.galeriaopole.pl 20 października (czwartek) o godz.14.00 odbędzie się spotkanie z wystawą WALL SIGNS przygotowane dla Seniorów. Oprowadzanie prowadzi Agnieszka Dela-Kropiowska. Wstęp wolny!21 października (piątek) o godz. 20.00 w Galerii Sztuki Współczesnej rusza jesienna odsłona nocnego maratonu filmowego „Oczy na zapałkach”. Pokażemy pierwsze 10 odcinków drugiego sezonu kultowego serialu Davida Lyncha. Znów przeniesiemy się do pewnego prowincjalnego miasteczka, w którym obok normalności kryją się najmroczniejsze dusze, ponure sekrety, miłość i coś jeszcze… Dziesięć odcinków oglądanych bez przerwy to chyba maksymalna nietoksyczna dawka jaką możemy przyjąć. Na jesienną noc w sam raz. Wstęp wolny!
23 października (niedziela) o godz.18.00 w Galerii Aneks GSW odbędzie się spotkanie autorskie z Tomaszem Liboską w ostatnim dniu jego wystawy „Postrzyżyny” realizowanej w ramach Opolskiego Festiwalu Fotografii.
24 października (poniedziałek) o godz.18.00 w czytelni GSW/ budynek ARTPUNKT/ odbędzie się wykład z historii sztuki „Pytania o miejsce natury w sztuce współczesnej” przygotowany przez Barbarę Jaskólską.
Wstęp wolny!
26 października (środa) wspólnie z Fundacją 2.8 otwieramy nową wystawę w ramach OFF autorstwa Macieja Moskwy pt. „Wiosna, która nie zakwitła”. W ramach wernisażu spotkanie z autorem fotografii.
Zapraszamy o godz.18.00 do Aneksu GSW, pl. Teatralny 12.
Maciej Moskwa(ur. 1982) – fotograf, absolwent i wykładowca Sopockich Szkół Fotografii, założyciel kolektywu dokumentalistów Testigo Documentary. Od 2011 roku dokumentuje skutki konfliktu w Syrii, współautor książki „SURA” o wojnie i rewolucji syryjskiej. Nagrodzony tytułem zdjęcia roku w konkursach Grand Press Photo, BZ WBK Press Foto oraz Gdańsk Press Photo. Mieszka w Gdańsku.
„Wiosna, która nie zakwitła” – To zapis fotograficzny z miejsc, przez które przetoczyła się najpierw rewolucja a później wojna. Fotografie przybliżają mieszkańców Syrii pogrążonej w bratobójczym konflikcie. Podróż zaczyna się w pierwszych dniach Arabskiej Wiosny w Damaszku kończy wojenną rzeczywistością uchodźców wewnętrznych z prowincji Idlib i Hama nękanych ze wszystkich stron przez walczące frakcje. Podczas dwóch podróży przez zrewoltowane wsie i miasteczka autor dociera do rodzin, które zamieszkały w antycznych grobowcach, do podziemnych szpitali i opuszczonych szkół. Spotyka się z przedstawicielami inteligencji, pisarzami, duchownymi, w końcu z oddziałami Wolnej Armii, która powstała przeciwko dyktaturze. I chociaż z aparatem trafia w miejsca pełne cierpienia i śmierci to nie pozostaje obojętnym na wysiłki Syryjczyków szukających odskoczni od wojny. Nawet w takich miejscach, ludzie próbują zachować pozory normalnego życia, cieszą się, palą papierosy, modlą, wspominają. 21 dni z aparatem i Syryjczykami stworzyły zapis kraju upadającego w przeddzień wielkiego exodusu na który dziś patrzy Europa.
Magdalena Ołyniec,
Centrum Dialogu Obywatelskiego
oprac. W.S