Właściwa postawa polskich muzealników

Zastępca Naczelnego

Foto: Piotr Galicki 

Po natychmiastowej reakcji dyrekcji Państwowego Muzeum Auschwitz-Birkenau amerykańska firma Redbubble zdecydowała o wycofaniu ze swojej oferty koszulek, poduszek, spódniczek i innych przedmiotów ze zdjęciami z byłego niemieckiego obozu zagłady.

Czy naprawdę uważacie, że sprzedaż takich produktów jak poduszki, mini spódnice lub torby z fotografiami z Auschwitz – miejsca ogromnej ludzkiej tragedii, gdzie ponad 1,1 miliona osób zostało zamordowanych – jest dopuszczalne? To raczej niepokojące i lekceważące”

– czytamy w we wpisie opublikowanym na Twitterze przez dyrekcję Muzeum.

Redbubble odpowiedziała w komunikacie, w którym wyjaśniła, że klienci mogą za jej pośrednictwem proponować produkty ze swoimi obrazkami.

Dziękujemy za zwrócenie nam uwagi. Podejmujemy natychmiastowe działania, by usunąć te i podobne prace”

– napisało również na Twitterze kierownictwo amerykańskiej firmy.

Część produktów została już usunięta ze strony internetowej Redbubble. Muzealnicy opublikowali jednak następny wpis wskazując kolejny nieodpowiedni produkt oferowany przez tę firmę: koszulkę z napisem „Dr Holocaust chce, żebyś miał brodę”.

Czy charakter tej treści jest również nie do zaakceptowania i jest niezgodny z wytycznymi społeczności?”

– zapytali na Twitterze.

Bardzo podoba mi się takie szybkie i zdecydowane reagowanie dbałych o szacunek dla ofiar z przeszłości polskich instytucji na niewłaściwe zachowania tych, którzy przedkładają zysk ponad przyzwoitość.

 

Jerzy Bukowski*

 

*Filozof, autor „Zarysu filozofii spotkania”, piłsudczyk, harcerz, publicysta, rzecznik Porozumienia Organizacji Kombatanckich i Niepodległościowych w Krakowie, przewodniczący Komitetu Opieki nad Kopcem Józefa Piłsudskiego w Krakowie, były reprezentant prasowy śp. pułkownika Ryszarda Kuklińskiego w Kraju

Komentarze są zamknięte