„Wyborcza” wśród marek najbardziej kojarzonych ze wspieraniem tzw. społeczności LGBT. Jakie firmy znalazły się jeszcze w zestawieniu?

Zastępca Naczelnego

Działacze LGBT, Wiedeń 13.06.2020/FB

Jak dowiadujemy się z raportu agencji Wavemaker (GroupM/WPP), Netflix, Facebook i Google są markami, które najbardziej kojarzą się ze wspieraniem tzw. społeczności LGBT. Ponadto okazuje się, że Polakom nie do końca podoba się zaangażowanie firm w tematy społeczno-polityczne. Dla badanych najmniej zrozumiałe jest wsparcie mniejszości seksualnych.

Wyborcza” kojarzona z LGBT

Do marek, które są najmocniej kojarzone ze wspieraniem tzw. społeczności LGBT, należą giganty, tj. Netflix, Facebook i Google. Wysoką pozycję zajmuje również szwedzka Ikea. W zestawieniu znalazła się również „Gazeta Wyborcza”.

Z badania wynika aż 6 na 10 polskich internautów chce kupować produkty od firm, które przedstawiają podobny światopogląd, co oni.

Jednak dla konsumentów zdecydowanie ważniejsze jest, czy produkty, które kupują są produkowane w Polsce, producent dba o środowisko lub wytwarza towary bez udziału dzieci, jako siły roboczej.

Marki, które angażują się w tematy społeczno-polityczne, nie spotykają się jednoznacznie z pozytywnym odbiorem badanych i opinie są podzielone. Bardzo lub raczej dobrze patrzy na to 42 proc. badanych, negatywnie takie zaangażowanie ocenia 20 proc., a 1/3 jest to obojętne.

Wsparcie LGBT negatywnie odbierane

Badani zostali również poproszeni o „ocenę zaangażowania marek w wybrane kwestie społeczno-polityczne”. Największe poparcie uzyskała ekologia, pomoc ubogim i dzieciom, czy wsparcie wolności słowa. Ankietowanym najmniej podoba się zaangażowanie marek we wsparcie walki o prawa mniejszości seksualnych.

Poruszony został również temat stosunku badanych do „tęczowych logotypów w czasie Miesiąca Dumy LGBT”. Taka forma wsparcia spodobała się 38 proc., nie miało to żadnego znaczenia dla 37 proc., a 24 proc. stwierdziło, że nie podoba im się taka forma wsparcia.

Jak wynika z badania Wavemakera, osobom w grupie 16-24 lata, zdecydowania podoba się zaangażowanie firm w promocję LGBT. Ponad połowa z nich pozytywnie ocenia takie działania marek.

Źródło: mm/wirtualnemedia.pl/Facebook/wPolityce.pl

 

 

Komentarze są zamknięte