Komunikat Zakładu Ubezpieczeń Społecznych w Opolu

Zastępca Naczelnego

W związku z zaleceniem służb sanitarno-epidemiologicznych, by unikać dużych skupisk ludzi, również w salach obsługi klientów w ZUS nie powinno się gromadzić jednocześnie zbyt wiele osób. By nie narażać się na bliski kontakt z innymi osobami, w placówkach Zakładu udostępniliśmy skrzynki z wyraźnym oznaczeniem, w których można zostawić dokumenty i wnioski.  

Takie kroki mają zapewnić maksymalne bezpieczeństwo klientom i pracownikom Zakładu. Prosimy mieszkańców regionu odwiedzających placówki ZUS, by stosowali się do sugestii pracowników sal obsługi klientów oraz respektowali oznakowania wytyczające „strefy bezpieczne”. Informujemy też, że w dwa najbliższe poniedziałki, tj. 16 i 23 marca, obsługa klientów we wszystkich placówkach ZUS  w województwie opolskim będzie skrócona z godz.: 18:00 do godz. 15:00.

W Centrum Obsługi Telefonicznej ZUS  (tel. 22 560 16 00) uruchomiliśmy specjalne linie tematyczne dla osób, które potrzebują informacji na temat:

– zasiłku opiekuńczego i świadczenia z powodu poddania się kwarantannie lub izolacji – po uzyskaniu połączenia z infolinią ZUS – na klawiaturze numerycznej telefonu należy wybrać 0 – połączenie z konsultantem, a następnie 9 – zasiłek opiekuńczy i świadczenia z powodu poddania się kwarantannie lub izolacji.

– ulgi i umorzenia oraz zawieszenia działalności – po uzyskaniu połączenia z infolinią ZUS – na klawiaturze numerycznej telefonu należy wybrać 0 – połączenie z konsultantem, a następnie 7 – ulgi i umorzenia oraz zawieszenie działalności.

– w innych sprawach – tak jak dotychczas – po wybraniu 0 (połączenie z konsultantem), należy wybrać odpowiedni temat rozmowy:

1 – Pomoc techniczna i obsługa e-ZLA,

2 – Renty i emerytury,

3 – Zasiłki,

4 – Informacje dla ubezpieczonych,

5 – Informacje dla płatników.

 

Sebastian Szczurek

Regionalny Rzecznik Prasowy ZUS

województwa opolskiego

Komentarze są zamknięte