W związku z zaleceniem służb sanitarno-epidemiologicznych, by unikać dużych skupisk ludzi, również w salach obsługi klientów w ZUS nie powinno się gromadzić jednocześnie zbyt wiele osób. By nie narażać się na bliski kontakt z innymi osobami, w placówkach Zakładu udostępniliśmy skrzynki z wyraźnym oznaczeniem, w których można zostawić dokumenty i wnioski.
Takie kroki mają zapewnić maksymalne bezpieczeństwo klientom i pracownikom Zakładu. Prosimy mieszkańców regionu odwiedzających placówki ZUS, by stosowali się do sugestii pracowników sal obsługi klientów oraz respektowali oznakowania wytyczające „strefy bezpieczne”. Informujemy też, że w dwa najbliższe poniedziałki, tj. 16 i 23 marca, obsługa klientów we wszystkich placówkach ZUS w województwie opolskim będzie skrócona z godz.: 18:00 do godz. 15:00.
W Centrum Obsługi Telefonicznej ZUS (tel. 22 560 16 00) uruchomiliśmy specjalne linie tematyczne dla osób, które potrzebują informacji na temat:
– zasiłku opiekuńczego i świadczenia z powodu poddania się kwarantannie lub izolacji – po uzyskaniu połączenia z infolinią ZUS – na klawiaturze numerycznej telefonu należy wybrać 0 – połączenie z konsultantem, a następnie 9 – zasiłek opiekuńczy i świadczenia z powodu poddania się kwarantannie lub izolacji.
– ulgi i umorzenia oraz zawieszenia działalności – po uzyskaniu połączenia z infolinią ZUS – na klawiaturze numerycznej telefonu należy wybrać 0 – połączenie z konsultantem, a następnie 7 – ulgi i umorzenia oraz zawieszenie działalności.
– w innych sprawach – tak jak dotychczas – po wybraniu 0 (połączenie z konsultantem), należy wybrać odpowiedni temat rozmowy:
1 – Pomoc techniczna i obsługa e-ZLA,
2 – Renty i emerytury,
3 – Zasiłki,
4 – Informacje dla ubezpieczonych,
5 – Informacje dla płatników.
Sebastian Szczurek
Regionalny Rzecznik Prasowy ZUS
województwa opolskiego