Niestety wejściówki zaczną działać od 1 marca 2014 r. jak będzie blisko kampanii wyborczej. Obejmie rodziny przynajmniej z jednym dzieckiem do 18 lat. Mogą to być rodziny które rozliczają się w Opolu z podatków, czyli nie koniecznie zameldowane w Opolu. Po latach dyskusji wreszcie jakieś konkrety.
Realizator projektu Karty „Opolska Rodzina” może zaprosić do projektu podmioty komercyjne, posiadające siedzibę na terenie Miasta Opola.
Na dzień obecny Partnerami Projektu są:
- Galeria Sztuki Współczesnej – 1 zł
- Lodowisko Toropol – 1 zł
- Ogród Zoologiczny – 1 zł
- Basen Miejski „ Błękitna Fala” – 1 zł
- Basen Miejski „Aquarium” – 1 zł
- Basen Miejski „Wodna Nuta” – 1 zł
KOrzyści płynące z karty jaki przewiduje miasto to:
- Aktywizacja rodziny do aktywnego spędzenia wolnego czasu, integracja rodzin
- Większy dostęp inicjatyw kulturalnych, sportowych i innych ( realizowanych w ramach projektu)
- Korzyści finansowe dla samorządu i podmiotów prywatnych
Dokument rozesłany przez miasto można pobrać OPOLSKA RODZINA. Z niego można się dowiedzieć m.in, że z roku na rok rośnie liczba miejsc w żłobkach. Obecnie w Opolu jest ich 805 a ma być 932 w przyszłym roku. W przedszkolach jest 4 071 miejsc a będzie wkrótce 4 121 miejsc.
tk
Póki co, karta zawiera upusty na basen, lodowisko, zoo.i galerie.sztuki. Do marca 2014r. moze dodatkowe podmioty gospodarcze dołacza Widziałabym tutaj tez mleczarnie, producentów serów i kefirów,piekarzy.aby dzieci nakarmić. Dzieci rosna.Aby sie prawidłowo rozwijały musza jesc. Na dzień dzisiejszy ta Karta, to przedwczesna kiełbaska wyborcza.
Oj…Ireno!
Jako stary samorządowiec…ujawniam, iż wszystkie działania, wszelkich samorządów są podporządkowane temu ….nasyć wyborcę smacznym daniem , przy okazji wykonywania zadań publicznych, o którym przypomni sobie w dniu ,kiedy będzie miał głos. Na tym przecież cały system demokracji polega ! A karta z upustami dla rodzin – znakomity pomysł.O deserach przecież …najdłużej się pamięta.