Twarze wyłaniają się z ciemności, w ręku sztandar, wokół gromadzi się tłum. To Kamil Stoch z drużyną skoczków i wolontariuszy zaprasza do zaangażowania w mądrą pomoc w SZLACHETNEJ o akcja ambientowa stworzona we współpracy z agencją interaktywną Mrufka z Krakowa.
Wishing Box, czyli pudełko z życzeniami
Wishing Box to magiczne pudełko, do którego składa się życzenia. Pudełko rejestruje obraz i dźwięk po to, by później za pośrednictwem kanałów social mediowych trafić do milionów Polaków i zainspirować ich do wspólnej zmiany świata na lepsze.
Box jest mobilny, zaopatrzony w kamerę GOPRO3, samodzielne światło, mikrofon kierunkowy, podgląd ontime oraz wiele innych funkcji umożliwiających rejestrację życzeń w najlepszej jakości. Oryginalnie zaprojektowane pudełko zapewnia piękne, niepowtarzalne ujęcie, w którym wyeksponowana jest twarz i słowa osoby, która składa życzenia.
Niektóre życzenia są bardzo osobiste, inne uniwersalne, najczęściej odpowiadają jednej z trzech narracji: dodają otuchy potrzebującym, opowiadają o świecie, w którym żyłoby się lepiej albo odnoszą do egoistów, którym nie chce się pomagać. Łącznie dla SZLACHETNEJ PACZKI nagrało się w tym roku 100 osób, w tym wielu znanych polskich aktorów, muzyków, twórców internetowych i dziennikarzy. Szczególne podziękowania Stowarzyszenie kieruje do organizatorów Blogforum Gdańsk, którzy polubili pudełko jako pierwsi.
Pierwsze próby z nagrywającym pudełkiem (jeszcze prototypem) możecie zobaczyć tu:
Moja Paczka na Facebooku
Aplikacja, która służy do wspólnego organizowania się ze znajomymi przy robieniu Paczki powstała dzięki współpracy z Fundacją PZU, partnerem strategicznym projektu SZLACHETNA PACZKA, a przygotowana została przez agencję VML. Aplikacja pozwala w prosty, przystępny sposób zorganizować robienie Paczki na swoim telefonie z wykorzystaniem profilu na Facebooku. Aplikacja Moja Paczka dostępna jest pod adresem: https://apps.facebook.com/moja-paczka/
Szlachetni i Delikatni
„Pomaganie ma największą moc, gdy działa się razem” – to hasło, które możemy usłyszeć w specjalnym spocie telewizyjnym, który powstał w ramach współpracy Milki i SZLACHETNEJ PACZKI. Fioletowa krowa, która wszystkim kojarzy się z marką czekolady, tym razem zostanie dodatkowo obrandowana logo paczki. Firma przygotowuje też świąteczną akcję specjalną spełniania życzeń, w której również obecna będzie SZLACHETNA PACZKA.
Z kolei dzięki partnerstwu z PKO BP Bank Polski SZLACHETNĄ PACZKĘ można wesprzeć w mobilnej aplikacji IKO – nowość w płatnościach mobilnych. Aplikacja IKO łączy w sobie funkcje bankowości mobilnej i płatności mobilnych, umożliwiając dokonywanie transakcji bez konieczności korzystania z karty płatniczej, dostępnej dla wszystkich użytkowników smartphonów, nie tylko posiadaczy kont w banku PKO – tu promowane są transakcje charytatywne na rzecz SZLACHETNEJ PACZKI. Fundacja PKO Banku Polskiego dołoży dodatkową złotówkę do każdego pierwszego przelewu powyżej 1 zł wykonanego w ramach akcji dla SZLACHETNEJ PACZKI.
Możesz pomóc Paczce na wiele sposobów
SZLACHETNA PACZKA to nie tylko robienie paczek z potrzebnymi rzeczami. Nowością tegorocznej edycji jest kafeteria zaangażowania – wszyscy, którzy chcą zrobić coś dobrego na święta mogą wybrać sposób, w jaki chcą pomóc spośród ośmiu form zaangażowania. Jest to m.in. wsparcie regularne projektu dzięki członkostwu w Klubie WIOSNA i Przyjaciele oraz ufundowaniu Indeksu dla wybranego dziecka z AKADEMII PRZYSZŁOŚCI (siostrzanego projektu SZLACHETNEJ PACZKI). W każdą z powyższych form można łatwo zaangażować się dzięki nowej, odświeżonej stronie internetowej SZLACHETNEJ PACZKI www.szlachetnapaczka.pl
To nie jest zwykły ksiądz
Pomysłodawca SZLACHETNEJ PACZKI, ksiądz Jacek Stryczek, jak zwykle jest jedną z głównych twarzy kampanii. Tegoroczna komunikacja zaskakuje kontrowersyjnym, nieszablonowym podejściem do powołania – rozumianego jako służba. Kreacje reklamowe kampanii opierać będą się m.in. o dwuznaczną grę wykorzystującą takie symbole stanu duchownego, jak koloratka. Zobaczymy też, co kryje mózg księdza i posłuchamy bajek w jego wykonaniu.
SZLACHETNA PACZKA organizowana jest po raz 14. Tylko w 2013 roku łączna wartość pomocy przekazanej potrzebującym przekroczyła 33 miliony złotych, w jej przygotowanie zaangażowało się 617 tysięcy Polaków.
Patronami medialnymi projektu są: TVP1, RMF FM, Onet, Gazeta Wyborcza, Dziennik Gazeta Prawna oraz portale Interia i Deon.pl.
Onet, Interia i Deon dla SZLACHETNEJ PACZKI dodadzą do swojego logotypu czerwoną wstążkę na start akcji.
Info prasowa
Zastanawiam sie.czy dozyje czasow,ze Szlachetna Paczka będzie zbędna??