Pozycjonowanie i optymalizacja – nie jest terminem z zakresu wyższej ekonomii. Drugi z terminów należy do terminologii z zakresu czynności związanych z przygotowaniami do prac obejmujących znaczeniowo drugi z wymienionych na początku terminów.
Raz rozpoczęte pozycjonowanie jest pracą ciągłą i niekończącą się, pod warunkiem, że główny zainteresowany, czyli właściciel serwisu www wyraża na to zgodę i płaci za pracę związaną z utrzymaniem pozycji strony w wynikach wyszukiwania. Konieczność utrzymywania ciągłej presji wynika z działań konkurencji, która też pozycjonuj swoje serwisy na podobne keywords. Jeśli ktoś odpuści sobie pozycjonowanie choćby na miesiąc, będzie musiał długo doganiać rywali pretendujących do najwyższych miejsc na liście wyszukiwarki Google. A przecież wiadomo wszystkim, że wyszukiwarki generują zdecydowaną większość ruchu sieciowego.
Dodatkowym utrudnieniem są ciągle zmieniające się warunki. Środowisko modelowane algorytmem wyszukiwania podlega ciągłym zmiana z przyczyny ingerencji informatyków dostosowujących funkcjonalności programu zgodnie z polityka medialnego giganta.
I. Jak zacząć?
Na początek obowiązkowy audyt strony. Polecany dla wszystkich stron już działających. Witryny po wielu latach działalności, Często kilku zmianach właściciela i może być, że profilu, mają wiele miejsc tak nielogicznie zapchanych naleciałościami i nadpisanymi linijkami kodu, że trudno zrozumieć, jak mogą poprawnie działać. Zlokalizowanie wszystkich miejsc newralgicznych jest zadaniem audytora.
II. Ocena stanu technicznego
1. First Mobile Index jest to nowy dokument wprowadzony przez Google. Określa on nowe wytyczne dotyczące oceny już działających i dopiero wprowadzanych serwisów na łono sieci. Punktem wyjściowym do zaszeregowania będzie posiadanie w zasobach serwisu wersji mobilnej. Dotychczas najważniejszą była wersja desktopowa strony. I to jej wygląd i logika była brana pod uwagę w określaniu pozycji. Teraz z nowymi zasadami wszystko uległo zmianie. Zgodnie z nazwą nowego indeksu pierwsze będą mobilne.
2. Serwer – a właściwie towarzystwo ma znaczenie. Nie do końca wiemy jednak jaki ma wpływ na pozycję strony. Jednak bezpieczniej jest dmuchać na zimne i wybierać te lepsze miejsca bez wątpliwej reputacji.
3. Wiek i historia domeny – jeśli adres ma już swoją historię ważne jest prześledzenie jego perypetii i zmian wyglądu. Wszystko można zweryfikować w zasobach zarchiwizowanego internetu. Za pomocą darmowych narzędzi.
4. Wygląd adresu – istotny jest prefiks. Należy powziąć decyzję, w jakiej formie ma prezentować go przeglądarka. Lepiej zrobić to na samym początku. Jeśli pozostaną obie wersje strona może otrzymać etykietę duplicate content. Źle to wpływa na pozycjonowanie stron.
5. Parametr Site – służy do sprawdzania zindeksowanych elementów składowych serwisu. Łatwo wtedy zorientować się w niezindeksowanych zasobach.
III. Optymalizacja kodu HTML i strony wizualnej serwisu
SEO to zespół poczynań spajający w jedno obie warstwy. Szablon HTML miesi w sobie wiele nadpisanych nieścisłości i nadmiarowych linijek kodu, które psują pracę całości. Jest tak w szczególności w starszych serwisach.
– Z historii internetu – pierwsze statyczne strony www, do prezentacji warstwy graficznej używały tylko formularza HTML. Obecnie za część prezentacyjną odpowiadają pliki CSS –
Oto kilka ważnych elementów, którymi musi się zająć audytor i optymalizator serwisu.
1. Tytuł każdej strony − Znajduje się w sekcji HEAD. Należy go szukać w tagu title. I przeglądarka wyświetla go w pierwszej linii wyświetlanego rekordu. Drugim miejscem, gdzie można go zobaczyć jest nagłówek otwartej zakładki. Tytuł może zawierać słowo kluczowe. I tytuł musi − bezwzględnie − być unikalny.
2. Opis, czyli description – jak poprzedni znajduje się w sekcji HEAD kodu źródłowego. Jest to początek, czyli górna część arkusza. Marketing internetowy zaprzągł go do przekazywania pierwszych informacji potencjalnym użytkownikom. Przeglądarka prezentuje opis w trzeciej linii rekordu i mieści około trzystu znaków.
Zależność między tytułem i opisem jest taka sama jak między nagłówkiem i treścią akapitu.
3. Hierarchia nagłówków – nagłówki organizacja treść na stronie, tak by łatwiej było z niej korzystać internautom, którzy zdecydują się odwiedzić wybrany serwis. Dzięki nagłówkom od h1 do h6 sprawia, że strona jest uporządkowana i logiczna. Sprzyjają też pracy robotów sieciowych. Wykorzystują je w indeksowaniu zasobów strony.
Marian Zieliński, strona internetowa Media Click.