Założyłeś firmę i otworzyłeś sklep internetowy, ale nie otrzymujesz zamówień? Wina może leżeć w tym, że Twoja witryna jest źle wypromowana. Jak więc powinno się to robić? W tym artykule uzyskacie odpowiedź na to pytanie.
Postaw na pozycjonowanie strony i pokaż się klientom
Czy można wypromować sklep internetowy bez pozycjonowania strony? Jest to możliwe, ale takie działanie nie jest polecane. Pozycjonowanie ma na celu zapewnić widoczność w wyszukiwarce Google. Wśród jej użytkowników znajdują się setki, tysiące, a nawet setki tysięcy potencjalnych klientów Twojej firmy. Wykorzystaj je więc i wypromuj swój sklep!
W pozycjonowaniu sklepu najważniejsza jest jego optymalizacja, czyli sprawienie, że struktura sklepu będzie przyjazna zarówno dla odwiedzających, jak i robotów Google. Ważne będą również łatwe do zapamiętania adresy stron internetowych, a także odpowiednio przygotowane opisy produktów. Należy jednak pamiętać, że prace dotyczące pozycjonowania muszą być ciągłe i składają się z różnych elementów, o których można przeczytać na stronie eactive.pl/
Docieraj do nowych odbiorców
Pozycjonowanie to jednak niejedyny sposób promocji sklepu internetowego. Istnieje wiele różnych dodatkowych opcji: fora, blogi, portale internetowe oraz social media. Obecność w tych ostatnich jest obecnie wręcz obowiązkiem dla wielu firm. Działania w nich powinny być jednak odpowiednio zaplanowane i prowadzone. Najważniejsze jest to, że media społecznościowe nie są potencjalnymi tablicami reklamowymi. Trzeba je traktować jako miejsce interakcji z klientami, którzy nie są już tylko biernymi odbiorcami treści.
Jeśli zaś chodzi o fora internetowe, warto postawić na marketing szeptany, którego celem jest wywołanie dyskusji wśród potencjalnych klientów. Powinien być prowadzony przez osoby, które mają aktywne konta na portalach tematycznych i potrafią skierować uwagę użytkowników na Twoje produkty. Kolejną opcją jest też blog firmowy, na którym możesz zamieszczać ciekawe treści dla odwiedzających go osób.
Wszystko szczegółowo zaplanuj
Reklamowanie sklepu internetowego jest złożonym procesem, który wymaga odpowiedniej strategii i konkretnych działań. To zaś może być niezwykłym wyzwaniem. Warto jest więc na początku odpowiedzieć sobie na kilka pytań:
- Jak długo prowadzę swój sklep?
- Kim jest moja konkurencja i gdzie jest widoczna?
- Co wiem o swoim potencjalnym kliencie?
Czas prowadzenia działalności zdeterminuje kanały jego reklamowania. Będąc nowym graczem na rynku, musisz działać skutecznie i szybko. Idealne więc będą social media dające dostęp do wielu użytkowników i pozwalające na działanie w czasie rzeczywistym. Firma funkcjonująca już na rynku powinna myśleć o podejmowanych akcjach w dłuższej perspektywie. Warto więc wybrać pozycjonowanie i w ten sposób generować z wyszukiwarki naturalny ruch na swoją stronę.
Dzięki analizie konkurencji znajdziemy przewagi konkurencyjne, inspiracje, ułożymy dobrą strategię social media i dobierzemy frazy kluczowe pod pozycjonowanie. To wszystko pozwoli nam na znalezienie odpowiedzi na najważniejsze pytanie: gdzie reklamować nasz sklep internetowy? Każda grupa ma nie tylko preferencje zakupowe, ale także unikalny kanał komunikacji. Pracowników budowlanych spotkamy na forach eksperckich, młodzież w social mediach, a młode mamy na forach parentingowych. Nasza promocja będzie skuteczna tylko, gdy dotrzemy do odpowiednich osób.
Oprócz pozycjonowania warto także postawić na content marketing. Wysoka pozycja w Google przyciąga ruch na stronę. Wsparcie tego procesu przez działania marketingowe dodatkowo zbuduje zaufanie do strony i przyciągnie bardziej wartościowy ruch. A to przełoży się na zarobki