Nie da się ukryć, że dobrej jakości meble biurowe nie są tanie. Odpowiednie wyposażenie biura to jednak obowiązek każdego właściciela firmy. Często długo przymierzamy się do tego zakupu, gdyż po prostu nie wiemy od czego zacząć. Ekspert z salonu mebli biurowych w Katowicach radzi nam od czego zacząć kupowanie mebli biurowych.
Meble biurowe – zastanówmy się czego potrzebujemy
Zanim wybierzemy się do salonu mebli biurowych, koniecznie zastanówmy się co jest nam potrzebne. Nie ma jednego uniwersalnego zestawu mebli, który sprawdzi się w przypadku każdej firmy. Dużo zależy od tego jaki jest charakter prowadzonej przez nas działalności, ilu pracowników zatrudniamy, itp. Dokładne oszacowanie naszych potrzeb jest istotne szczególnie wtedy, gdy posiadamy małe biuro. W takiej sytuacji powinniśmy znać maksymalne wymiary każdego mebla (w niektórych przypadkach o trzy centymetry za szeroka szafa może sprawić, że nie będziemy w stanie otworzyć drzwi).
„Niekiedy (gdy nasze biuro jest niewymiarowe) trzeba się liczyć z koniecznością zamówienia mebli a wymiar (na szczęście coraz więcej salonów mebli biurowych oferuje nam taką możliwość).” – podpowiada Rafał z fiirmy No Name Office
Meble biurowe: krzesło dla wymagających
W każdym biurze potrzebne jest krzesło biurowe (ewentualnie fotel, czy inne siedzisko), a najczęściej większa ich ilość. Jego wybór nie jest łatwy, gdy zatrudniamy więcej osób i liczymy się z tym, że wszyscy będą na nim siadać. Profesjonalne krzesło biurowe to takie, które będzie komfortowe dla osób o całkowicie odmiennych gabarytach (na przykład dla dobrze zbudowanego wysokiego mężczyzny, czy drobnej kobiety). Z tego względu siedzisko musi być regulowane. Ważna jest nie tylko regulacja wysokości, ale i szerokości, kąta nachylenia, możliwość zmiany ustawień podłokietników. Specjalista z salonu mebli biurowych w Katowicach radzi, żeby wybierać krzesła wykonane z materiałów, które przepuszczają powietrze (np krzesła marki flokk. O ile korzystanie z fotela wykonanego z syntetycznej skóry nie jest problemem w chłodny jesienny dzień, o tyle podczas letnich upałów może być naprawdę mało komfortowe. Ważne jest też, by zwracać uwagę na gwarancję producenta. Zazwyczaj im wyższa jest jakość produktu, tym dłuższy okres gwarancyjny (producent nie boi się, że w międzyczasie krzesło się zepsuje).
Meble biurowe: komfortowe biurko
Trudno wyobrazić sobie pracę w biurze bez biurka. Trzymamy na nim laptopa, dokumenty, a także wiele różnych akcesoriów. Wybór biurek jest obecnie ogromny, dlatego warto przemyśleć jak wygląda praca w naszym biurze. Jeżeli jest to praca z dużą ilością papierowych dokumentów, biurko powinno być odpowiednio duże (w ten sposób unikniemy lub przynajmniej zmniejszymy prawdopodobieństwo bałaganu). Jeśli natomiast pracujemy głównie przy komputerze, pamiętajmy, żeby biurko było do niego przystosowane. Ciekawym rozwiązaniem są biurka z możliwością regulacji wysokości. Wydają się one idealnym rozwiązaniem dla osób, które chcą uniknąć problemów z kręgosłupem w wyniku długiego przebywania w jednej pozycji (siedzenie na krześle przez wiele godzin bardzo obciąża nasz kręgosłup, dlatego od czasu do czasu warto wstać).
Meble biurowe: oświetlenie obowiązkowe
Stanowisko pracy musi być dobrze oświetlone. Biuro powinno posiadać duże okno, by w jak największym stopniu wykorzystać światło dzienne. Ekspert z salonu mebli biurowych w Katowicach przypomina jednak, że w biurze potrzebujemy więcej niż jednego źródła światła. W pomieszczaniu powinno znajdować się mocne oświetlenie górne. Co więcej należy zadbać, by przy każdym biurku znajdowała się lampka (w ofercie wielu salonów mebli biurowych dostępne są również biurka z wbudowanym oświetleniem).
Meble biurowe: zadbajmy o ciszę w naszym biurze
Jeżeli urządzamy duże biuro, musimy pamiętać o jego wyciszeniu. Jest to ważne, gdyż praca w hałasie jest mało efektywna, a w dłuższej perspektywie czasu może nawet szkodzić zdrowiu. W ofercie wielu firm specjalizujących się w produkcji mebli biurowych znajdziemy ścianki akustyczne (https://nonameoffice.pl/panele-scienne/), które w znaczącym stopniu poprawią komfort pracy w naszym biurze. Co więcej często są one wykonane w taki sposób, by mogły być również elementem dekoracyjnym.