Nic nowego nie będzie w stwierdzeniu, że każdego rodzaju przedsiębiorstwo usługowe potrzebuje marketingu, by w ogóle funkcjonować. Każda forma informacji, podkreślająca istnienie naszego salonu fryzjerskiego w Szczecinie oraz pozycję jaką zajmuje w branży jest tutaj na wagę złota. Nie wszystkie są jednak skutecznymi metodami promocyjnymi. Na co warto postawić?
Wielkie otwarcie!
Dopiero ruszasz ze swoją działalnością salonu fryzjerskiego w Toruniu? Świetnie! Nie żałuj więc sił na organizowanie przyjęcia promocyjnego. Większość okolicznych dla zakładu mieszkańców powinna się dowiedzieć, że właśnie zaczynasz pracować. Roznoszenie ulotek, balony przy wejściu, a może zorganizowanie poczęstunku z cateringu w Bydgoszczy – postaraj się być w wybranym dniu naprawdę widoczny. To pozwoli nie tylko przyciągnąć zainteresowanych, ale również zakodować w świadomości lokalnej społeczności, że Twój salon fryzjerski jest czynny. W przypadku, kiedy nie decydujemy się na oficjalne otwarcia, stajemy się tylko kolejnym punktem na mapie „lokali, w których coś się dzieje”. Takie podejście sprawia, że, gdy dana osoba potrzebuje strzyżenia, nie bierze naszego zakładu pod uwagę, ponieważ nie ma pewności czy zostanie obsłużona.
Salon fryzjerski w Internecie
W XXI wieku daleko nie zajedziemy ze swoją firmą, jeśli nie będzie po niej śladu w wirtualnej rzeczywistości. Zadbajmy więc chociaż o minimum promocji w postaci strony internetowej przedsiębiorstwa lub profilu w social mediach. Nie zapomnijmy również sprawdzić, czy w ogólnodostępnych bazach firm, np. Panorama Firm, Jakieopinie.pl czy Google Maps widnieją prawidłowe dane, odnośnie naszego salonu fryzjerskiego. Błąd w numerze telefonu czy adresie prowadzonej działalności, może kosztować nas nie jednego potencjalnego klienta.
Orły Fryzjerstwa
Spróbuj swoich sił w jednym z największych, ogólnopolskich plebiscytów dla branży fryzjerskiej. Udział w konkursie nic nie kosztuje, a potencjał korzyści jest ogromny. W ramach Orłów Fryzjerstwa w każdym mieście wyłaniani są najlepsi przedsiębiorcy – na podstawie wymiernych głosów internautów. Zebrane dane podstawiane są do wzoru na średnią ważoną. Uczestnicy mogą osiągnąć wynik z przedziału od 0 do 10 punktów. Tylko te salony fryzjerskie, które zdobędą przynajmniej osiem punktów, zostaną laureatami plebiscytu Orły Fryzjerstwa. W ramach nagrody gwarantowanej, dane zwycięzców zamieszczane są w internetowym rankingu. Chętni, wyróżnieni przedsiębiorcy, mogą otrzymać zestaw materiałów marketingowych do dalszej promocji swojego salonu fryzjerskiego. W ten sposób przyciągniesz do swojego zakładu klientów, którzy swoją decyzję o skorzystaniu z konkretnej usługi podejmują na podstawie pozytywnych doświadczeń innych.