Dotarcie na wysoką pozycję w Google może zająć nawet kilka czy kilkanaście miesięcy. Wszystko zależy przede wszystkim od sytuacji na rynku, rozmiaru konkurencji oraz umiejętności zaplanowania skutecznej strategii SEO. To ważny proces, który przynosi wiele korzyści, dlatego nie warto stawiać na tanie pozycjonowanie stron, ale lepiej zaufać profesjonalizmowi doświadczonych specjalistów.
Dobór odpowiednich słów kluczowych
Pozycjonowanie strony w internecie opiera się na doborze wyrażeń najlepiej opisujących działalność danej marki. Są to tak zwane słowa (lub też frazy) kluczowe, czyli różnego rodzaju zapytania, które użytkownicy sieci wpisują do wyszukiwarki. Mogą to być zarówno proste, krótkie hasła, takie jak na przykład „spodnie męskie”, jak i bardziej skomplikowane wyrażenia, czyli tak zwane frazy długiego ogona, jak choćby „męskie spodnie lniane na lato”. Stworzenie odpowiedniego zestawu słów kluczowych warunkuje powodzenie kolejnych etapów pozycjonowania.
Analiza jakości i optymalizacja techniczna strony
Ważnym etapem, bez którego niemożliwe wydaje się skuteczne promowanie strony w Google, okazuje się audyt serwisu oraz techniczna jego optymalizacja. Na początku należy przeprowadzić analizę zawartości witryny i odnaleźć wszelkie nieprawidłowości ukryte na przykład w kodzie HTML. Specjalista sprawdza również strukturę nagłówków, a także sposób linkowania wewnętrznego. Już sama eliminacja błędów może przyczynić się do poprawy pozycji serwisu w rankingu wyszukiwarki. Algorytm analizuje bowiem stronę również pod tym kątem i zwraca uwagę na takie czynniki, jak prędkość ładowania strony czy łatwość poruszania się pomiędzy poszczególnymi podstronami.
Rozbudowa angażujących treści
Tworzenie ciekawych, angażujących treści ma duże znaczenie dla jakości całej witryny, a tym samym również dla jej pozycji w rankingu. Pozycjonowanie strony w internecie obejmuje więc rozbudowę tekstów znajdujących się na poszczególnych podstronach. Treści powinny być przede wszystkim unikalne oraz nasycone odpowiednią liczbą fraz kluczowych. Oznacza to, że nie mogą się duplikować ani wewnętrznie, ani w stosunku do innych serwisów o podobnej tematyce.
Link building, czyli budowanie popularności witryny
Promowanie strony w Google opiera się również na tworzeniu bazy linków zewnętrznych, czyli odnośników znajdujących się na innych portalach. Ich obecność w sieci świadczy bowiem o popularności danej witryny, a to ważny czynnik rankingowy według robotów Google. Pozyskanie linków polega między innymi na umieszczaniu gościnnych wpisów na portalach eksperckich, tworzenie zewnętrznych blogów o tematyce związanej z daną branżą czy udzielaniu się na popularnych forach internetowych.
Warto mieć na uwadze, że SEO to skomplikowany proces, na którego efekty często należy zaczekać. Tanie pozycjonowanie może nie przynieść pożądanych rezultatów, a jedynie pochłonąć cenne środki, które można dużo lepiej wykorzystać, prowadząc skuteczną strategię marketingową.
Artykuł przygotowany we współpracy z Artefakt.pl