Od 2 listopada z doradcą będzie się można umówić w siedzibie oddziału ZUS w Opolu, ale także w inspektoratach w Nysie i Strzelcach Opolskich. W pozostałych placówkach w województwie opolskim, tam gdzie nie będzie stanowiska doradcy, stosownych informacji w zakresie ulg i umorzeń udzieli pracownik sali obsługi klienta.
– Przedsiębiorca mający zadłużenie w Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych staje przed problemem. Jednak nie jest to sytuacja niemożliwa do rozwiązania. Zakład posiada narzędzia, dzięki którym dłużnik może spłacić zobowiązania. Formy, z których może skorzystać to odroczenie terminu płatności czy rozłożenie zaległości na raty. Mogą one stać się deską ratunkową i uratować firmę – mówi
Krzysztof Trawiński, dyrektor oddziału ZUS w Opole – Poza wieloma zaletami, stanowisko doradcy ds. ulg i umorzeń umożliwi przede wszystkim indywidualne i celne dobieranie formy pomocy do sytuacji finansowej dłużnika – dodaje.
Oprócz opolskiego, usługa doradcy ds. ulg i umorzeń jest już realizowana w kilkunastu oddziałach Zakładu. Do końca tego roku to rozwiązanie będzie praktykowane we wszystkich oddziałach ZUS w Polsce.
Sebastian Szczurek
Regionalny rzecznik prasowy ZUS Opole