642 mln zł – tyle samorządy planowały wydać na promocję w 2013 roku. Rok wcześniej (w 2012 roku) wydały 628 mln zł (w 2011 r. – 684 mln zł). Tak przynajmniej wynika z danych resortu finansów. Sytuację ratowały dotacje z Unii Europejskiej, bez których większości projektów nie udałoby się zrealizować.
Największe miasta z roku na rok zmniejszają wydatki na działania promocyjne. Jakie kwoty na ten cel wydawano w 2013 roku?
Publikujemy raport przygotowany przez serwis MarketingMiejsca.com.pl, z którego można się również dowiedzieć na jakie działania samorządy wydają najwięcej. Okazuje się, że wcale nie są to kampanie promocyjne, a koszty związane z organizacją lub wsparciem wydarzeń kulturalnych/rozrywkowych i sportowych.
Poniżej wydatki porównywalnych województw i miast na promocję w 2013 roku. Trochę niekorzystnie wygląda województwo opolskie w porównaniu z drugim co do liczebność od końca woj. lubuskim. Wygląda na pierwszy rzut oka, że ranking nie ujął różnych wydatków na promocję przez sport czy gospodarczą. Sprawę będziemy wyjaśniać w UMWO. Więcej przykładów tutaj.
OPOLSKIE
Liczba ludności wg. GUS (2013 r.): 1 010 203
Budżet: 136 tys. zł
Działania:
- Święto Województwa Opolskiego – 34.583,69 zł.
- Konkurs „Opolska Marka 2012” – 42.503,07 zł.
LUBUSKIE
Liczba ludności wg GUS: 1 023 317
Budżet: ok. 2,3 mln zł.
Działania:
- Dni Województwa Lubuskiego. Dwudniowe wydarzenie, które w 2013 r. odbyło się w Gorzowie Wielkopolskim.
- Przystanek Woodstock. Podczas festiwalu w Kostrzynie nad Odrą przygotowano strefę „Łąka Lubuska”.
tk
Słusznie byłoby poprosić o rozliczenie /pisemne/ Promocja miasta,to jedna ze szczególnych dziedzin, która decyduje o jego rozwoju, atrakcyjnosci, przyjaznym stosunku do krajan i obcokrajowców. Podany przykład w w/w treści jest wymowny.Wiec mozna domniemywać,ze podane kwoty w złotych to bład do n-tej potegi.