Już niebawem podróż koleją na Opolszczyźnie ma być szybsza, bezpieczniejsza i wygodniejsza. W ostatnią fazę wchodzi rewitalizacja linii kolejowej na odcinku Opole Groszowice – Błotnica Strzelecka. Realizacja zadania skróci czas podróży między Opolem a Katowicami do 90 minut.
– Obecnie remontowane są stacje w Błotnicy Strzeleckiej, Strzelcach Opolskich i Szymiszowie. Na torze nr 2 na szlakach Kamień Śląski – Szymiszów, Szymiszów – Strzelce Opolskie, Błotnica Strzelecka – Strzelce Opolskie trwa kompleksowa wymiana sieci trakcyjnej, szyn i podkładów – informuje Waldemar Cymanek, kierownik projektu z PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. – Odbiór eksploatacyjny prac na dwóch pierwszych stacjach oraz na szlakach jest zaplanowany na 7 listopada – dodaje. Po tym terminie do dokończenia pozostanie jedynie peron nr 2 oraz tor nr 1 w Szymiszowie. Rewitalizacja linii kolejowej nr 132 na odcinku z Opola Groszowic do Błotnicy Strzeleckiej zakończy się więc zgodnie z harmonogramem – pod koniec bieżącego roku.
Szybsza i bezpieczniejsza podróż
Inwestycja realizowana na zlecenie PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. przywraca pierwotne parametry ponad 35 km trasy. Dzięki kompleksowej wymianie szyn i sieci trakcyjnej, która już zakończyła się na pierwszym torze na całym odcinku, a na drugim jest kontynuowana, pociągi pasażerskie będą mogły jechać z prędkością do 120 km/h, a towarowe do 70 km/h. Oznacza to, że przejazd na odcinku między Błotnicą Strzelecką a Opolem Groszowicami składami regionalnymi skróci się do ok. 30 min, a międzywojewódzkimi do ok. 23 min. Podróż z Opola do Katowic potrwa niecałe 90 minut.
Nowa nawierzchnia na torach i rozjazdach oraz remont obiektów inżynieryjnych: mostów, wiaduktów i przepustów oraz 22 przejazdów kolejowo-drogowych podwyższy też bezpieczeństwo i usprawni ruch kolejowy.
Dodatkowe udogodnienia dla podróżnych
Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych S.A., poza remontowanymi obecnie stacjami w Błotnicy Strzeleckiej, Strzelcach Opolskich i Szymiszowie, objęła także perony w Tarnowie Opolskim i Kamieniu Śląskim. Odnowione wiaty, nowa nawierzchnia, oświetlenie, nagłośnienie czy gabloty informacyjne pozwalają pasażerom oczekiwać na pociąg w bardzo komfortowych warunkach. Obiekty zostały dostosowywane do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się.
Całkowity koszt inwestycji to ponad 251,8 mln zł brutto.
To nie jedyna inwestycja prowadzona przez PLK na Opolszczyźnie. Obecnie prowadzonych jest 7 projektów, które poprawią komfort podróżowania w tym rejonie. Za łączną kwotę ponad 1,3 mld zł zaplanowano m.in. remonty ponad 470 km torów, blisko 300 obiektów inżynieryjnych czy też ponad 60 peronów.
Dobra wiadomość dla podrózujących. Przewożnik zrozumiał,ze służy człowiekowi, ze on jest najwazniejszy. Wiec nalezy naprawić niebezpieczne punkty na torach by zwiekszyć szybkość.Bo czas to pieniądz.Zapewne i wiaty i oświetlenie,nagłośnienie sprzyjać będą pasazerom , w czasie oczekiwania na pociąg. Dziękuje.
@NGO.Dzieki za videa.Koniec polskiego parlamentaryzmu zmrozil mnie. Zwiastun filmu pt.Słuzby specjalne, to dla mocnych psychicznie.Aby go obejrzeć,trzeba sie przygotować. Obchody -uroczystości w Barucie,chwyta za serce.Dzieki za zorganizowanie i uczestnictwo.
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. kolejna spółeczka w PKP, dzięki temu że trzeba dawać na pensję prezesa, sekretarki, członkom zarządu jeszcze mniej kasy idzie na rozwój kolei.
Z wiadomości nie ma co się cieszyć. Odcinek Opole Wrocław też został wyremontowany, a pociągi jak się spóźniały tak trwa to nadal. Czas podróży się nie skrócił. Nawet przed dworcem we Wrocławiu się stoi jak przyjedzie o czasie by pociąg się po prostu spóźnił.