„Ogórkowa” afera wyborcza na Litwie

Zastępca Naczelnego

Viktoras Uspaskich/X.com

Prowadzona w sklepach sieci handlowej „Maxima” akcja promocyjna na marynowane ogórki firmy „Kėdainių konservai” znalazła się pod lupą litewskiej Głównej Komisji Wyborczej (VRK).

Na czwartkowym posiedzeniu VRK poruszono temat jednej z akcji promocyjnych w sklepach „Maxima”. Jak podkreślono, oferta ogórków marynowanych „Geras vaizdelis”  w cenie 1 eurocent cudownie zbiegła się z głosowaniem przedterminowym w wyborach do Sejmu.

Przewodnicząca VRK Lina Petronienė poinformowała, że w sprawie tej akcji promocyjnej komisja otrzymała wiele skarg.

Członkowie VRK postanowili zbadać, czy jest powiązanie między kampanią wyborczą a tą akcją promocyjną. „Za” głosowało 11 członków, a 2 wstrzymało się od głosu.

We wtorek rozpoczęło się przedterminowe głosowanie w wyborach do Sejmu. Obecnie w sklepach „Maxima” prowadzona jest akcja promocyjna, która polega na tym, że przy zakupie towarów na określoną cenę można nabyć za 1 eurocent ogórki „Geras vaizdelis” Kiejdańskiej Fabryki Konserw. Fraza „geras vaizdelis” kojarzy się z osobą Viktorasa Uspaskicha, przewodniczącego Partii Pracy i lidera Koalicji Pokoju. Fabryka konserw w Kiejdanach należy do Grupy Vikonda, której udziałowcem był niegdyś sam Uspaskich. Obecnie głównym udziałowcem grupy jest Jolanta Blažytė, była żona polityka, kandydującego do Sejmu.

Na podst. l24.lt na podstawie ELTA

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *