Jak założyć sklep? To proces, w którym musimy pamiętać o kilku istotnych kwestiach formalnych i nie tylko. Dowiedz się, jak podejść do tego tematu, i jak ograniczyć wydatki oraz pracę potrzebną na samym początku oraz jak otrzymać wsparcie partnera, tak niezbędne na początku działalności.
Jak otworzyć swój sklep? Pierwszy krok – przygotowanie planu
Zanim jeszcze zaczniesz zastanawiać się, jak założyć sklep, warto przeanalizować sytuację zarówno swoją, jak i sektora rynku, w którym chcesz prowadzić sprzedaż. Solidny biznesplan powinien obejmować między innymi sprawdzenie dostępności konkretnych towarów w regionie – jeśli zaczniemy sprzedawać dokładnie te same produkty, co kilka innych sklepów, znacznie ciężej będzie nam się wybić. Ważna jest tutaj również lokalizacja, a także nasze predyspozycje do prowadzenia biznesu w w danej branży.
Jak założyć sklep? Weź pod uwagę wysokość początkowych inwestycji
Tak samo jak w praktycznie każdym innym biznesie, niezbędne będą pewne środki na start. W przypadku sklepów początkowe opłaty mogą być dość duże – chcąc otworzyć sklep w najbardziej dogodnych lokalizacjach w dużych miastach, należy przygotować się na wydatki sięgające setek tysięcy złotych. Dla wielu początkujących przedsiębiorców taka kwota będzie niestety nieosiągalna. Warto zatem zastanowić się nad innymi formami prowadzenia sklepu, takimi jak franczyza – Żabka to jedna z sieci sklepów w Polsce, która oferuje taki model współpracy.
Dowiedz się, jak otworzyć swój sklep w sieci Żabka
Jak założyć sklep Żabka? Proces ten rozpoczyna się od kontaktu poprzez infolinię lub przesłania formularza online, w którym należy zamieścić przede wszystkim swoje dane osobowe. W odpowiedzi skontaktuje się z nami przedstawiciele sieci Żabki, który opowie, jak otworzyć franczyzę. Do tego konieczne jest przede wszystkim przejście procesu rekrutacji i około dwutygodniowego szkolenia praktycznego, jak również wniesienie opłaty początkowej. Jak otworzyć swój sklep i na jakie koszty należy się przygotować? Pod tym względem oferta franczyzy Żabka jest bardzo atrakcyjna – startowa opłata to tylko ok. 5 tysięcy złotych.
Wiemy już, jak otworzyć franczyzę. Jaki przychód można osiągnąć z taką działalnością?
Czy niższe opłaty początkowe łączą się także z mniejszą opłacalnością takiego biznesu? Nic bardziej mylnego – wystarczy spojrzeć na dane publikowane przez Żabkę. W skali kraju przeszło 77% przedsiębiorców osiągnęło przychód sięgający 22 tys. zł na miesiąc lub więcej w okresie kwiecień-czerwiec. Dokładne wyniki zależą od kilku ważnych czynników, wśród których należy wymienić lokalizację, a przede wszystkim przedsiębiorczość franczyzobiorcy, jakość obsługi i utarg danego sklepu.