Prawie 382 tysiące osób odwiedziło w ubiegłym roku placówki ZUS w województwie opolskim. Najbardziej oblegany był oddział w stolicy województwa, do którego przyszło ponad 107 tys. klientów. W załatwianiu spraw urzędowych coraz częściej pomaga internet.
Po wniosek – najchętniej osobiście
Mieszkańcy województwa opolskiego ciągle cenią osobisty kontakt z ZUS-em. W minionym roku, do jedenastu placówek Zakładu w regionie przychodziło od 23 tys. do 42 tys. klientów miesięcznie. Najwięcej w styczniu – 42 tys., a najmniej w grudniu – 23,6 tys.
Oprócz oddziału ZUS w Opolu, najwięcej osób obsłużyli pracownicy inspektoratu ZUS w Nysie, bo około 56 tys. osób. Konsultanci ZUS w Kędzierzynie-Koźlu pomogli ponad 40 tys. klientów, a z usług jednostki ZUS w Brzegu skorzystało 32,5 tys. mieszkańców miasta i powiatu.
Rośnie zaufanie do PUE ZUS
Internetowy wgląd do danych zapisanych na koncie w ZUS bądź przesyłanie drogą elektroniczną dokumentów rozliczeniowych, pism i wniosków, to już nie sfera marzeń, ale codzienność. Takie właśnie zalety ma Platforma Usług Elektronicznych ZUS. Do załatwienia swojej sprawy w Zakładzie klawiaturę komputera wybierają nie tylko przedsiębiorcy, ale też coraz liczniej pracownicy i opolscy seniorzy”
– Sebastian Szczurek, rzecznik prasowy ZUS w regionie.
W województwie opolskim profil zaufany na Platformie Usług Elektronicznych ZUS ma już 46,2 tys. użytkowników. W 2018 r. roku, konto na PUE ZUS utworzyło w regionie ponad 11 tys. klientów, głównie przedsiębiorców i ubezpieczonych (kwartalnie od 2 tys. do 3,5 tys.). O tym, że mieszkańcy Opolszczyzny przekonują się do mobilnej formy kontaktu z urzędem świadczy to, że jeszcze na początku 2013 r. – tuż po uruchomieniu kanału PUE – swój profil miało zaledwie 1386 osób, a teraz już kilkadziesiąt tysięcy.
Dzięki PUE ZUS można mieć dostęp do własnych danych przez 24 godziny i 7 dni w tygodniu, a konkretną sprawę można załatwić w dowolnym miejscu i czasie. Jeśli jednak nasz klient chce odwiedzić wybraną placówkę ZUS, to dzięki PUE ZUS może zarezerwować wizytę z wyprzedzeniem, na konkretny dzień i godzinę. W 2018 r. z tej opcji skorzystało 407 osób”
– Sebastian Szczurek, regionalny rzecznik prasowy ZUS.
ZUS na bieżąco dopasowuje profil usług potrzeb klientów. Niemal w każdej placówce do dyspozycji interesantów są specjaliści do spraw emerytalnych, doradcy do spraw ulg i umorzeń, a nawet konsultanci od elektronicznych zwolnień lekarskich. ZUS ciągle podnosi standardy obsługi klientów, więc dba też o komfort osób z niepełnosprawnościami. Na przykład w większości placówek jest specjalista przeszkolony z Polskiego Języka Migowego oraz z Systemu Językowo-Migowego.
Informacja prasowa:
Sebastian Szczurek
Regionalny Rzecznik Prasowy ZUS
województwa opolskiego