Ruszyła specjalna linia telefoniczna poświęcona bonowi turystycznemu. W każdy dzień tygodnia, całą dobę możesz zapytać czy Polski Bon Turystyczny to coś dla ciebie!
Numer telefonu 22 11 22 111 – to szybki dostęp dla wszystkich, którzy zainteresowani są wakacyjnym wsparciem finansowym. Infolinia ZUS ruszyła w piątkowy poranek (24.07) i w ciągu pierwszych czterech godzin od jej uruchomienia, konsultanci odebrali ponad tysiąc telefonów.
Konsultanci specjalnej infolinii udzielają informacji osobom, które chcą skorzystać z Polskiego Bonu Turystycznego oraz podmiotom turystycznym, które chcą przystąpić do programu. Wyjaśniają wątpliwości dotyczące między innymi prawa do bonu”
– prof. Gertruda Uścińska, prezes Zakładu Ubezpieczeń Społecznych.
ZUS podkreśla, że linia telefoniczna to nie jedyne źródło wiedzy o bonie turystycznym. Pytania można też przesyłać na specjalny adres e-mailowy: [email protected]
Obsługa bonu będzie odbywać się na Platformie Usług Elektronicznych (PUE) ZUS. Aby skorzystać z bonu trzeba mieć profil na PUE ZUS. Można go założyć m.in. przy pomocy Profilu Zaufanego oraz bankowości elektronicznej.
Obecnie dobiegają końca przygotowania do wdrożenia oprogramowania. Już wkrótce na PUE ZUS, w roli „Ogólny”, w panelu bocznym powstanie osobna zakładka dla podmiotów turystycznych (zostanie udostępniona z 24 na 25 lipca) oraz osób korzystających z bonu (zostanie udostępniona z 31 lipca na 1 sierpnia). Od tego momentu konsultanci na infolinii będą wyjaśniać jak aktywować bon, jak wysłać odpowiednie oświadczenie oraz jak zapłacić za pomocą bonu.
Bon będzie można aktywować na PUE w dowolnym momencie (np. na kilka dni przed planowanymi wakacjami) po podaniu danych kontaktowych tj. adresu e-mail i numeru telefonu komórkowego.
Informacja prasowa:
Sebastian Szczurek
regionalny rzecznik prasowy ZUS
województwa opolskiego