Stworzenie strony internetowej tylko z pozoru wydaje się łatwą czynnością. Opracowanie i zoptymalizowanie witryny pod wyszukiwarkę Google oraz potrzeby klientów, należy powierzyć specjalistom. Uwzględnią oni wszystkie niezbędne składniki strony www. Jak powinna wyglądać dobra witryna internetowa?
Budowę strony internetowej należy rozpocząć od poszukiwania firmy zajmującej się zawodowo tworzeniem stron www. Eksperta od stron www najlepiej wyszukać lokalnie, niedaleko miejsca zamieszkania. Jak to zrobić? Można wpisać w wyszukiwarkę frazę np.: Strony internetowe Opole i wybrać specjalistę, który umożliwi również kontakt bezpośredni. Dzięki temu klient ma możliwość personalnego zamówienia usługi.
Ekspert przeprowadzi wywiad z klientem i określi jego potrzeby. Zaoferuje optymalne rozwiązanie na podstawie przeprowadzonego audytu. Nie każdy klient bowiem potrzebuje rozbudowanej strony www ze sklepem internetowym. Dla przykładu przedstawiciel ubezpieczeniowy, który nie ma w ofercie zbyt wielu pakietów, potrzebuje jedynie prostej witryny opartej na kilku zakładkach lub strony wizytówki. Nie zmienia jednak to faktu, że strona zawsze powinna mieć kilka podstawowych składników.
Strona główna i podział tematyczny
Każda strona www musi mieć zakładkę główną i podział na poszczególne sekcje typu: oferta, o nas, kontakt czy blog. Tak stworzone menu i podział są proste, czytelne i umożliwiają potencjalnemu klientowi szybki dostęp do interesujących go informacji.
Strona główna pokazuje ogólnie tematykę usług czy oferowanych towarów. Odnosi się przekrojowo do całej oferty. Zakładki tematyczne natomiast wprowadzają klienta w szczegóły. Oferta pokaże dokładnie usługi czy produkty proponowane przez właściciela strony. Zakładka kontakt nie tylko przedstawi dane do kontaktu typu telefon czy e-mail, ale także wskaże siedzibę firmy i dojazd na mapie.
Responsywna strona internetowa
Współczesne strony www nie są kierowane wyłącznie do użytkowników komputerów stacjonarnych czy laptopów. Ponad 40% klientów odwiedzających strony internetowe, to osoby korzystające z urządzeń mobilnych typu smartfon czy tablet. Strona desktopowa nie wyświetli się poprawnie na tych urządzeniach, dlatego traci się automatycznie 40% potencjalnych klientów.
Alternatywą jest stworzenie strony responsywnej, czyli wyświetlającej się poprawnie na wszystkich typach urządzeń. Dzięki takiemu wariantowi każdy użytkownik sieci może swobodnie zapoznać się z ofertą i dokonać zakupów.
Optymalizacja pod wyszukiwarki typu Google
Każda strona internetowa musi być widoczna w popularnych wyszukiwarkach typu Google. Im wyższa pozycja strony w wyszukiwarce, tym więcej klientów na nią trafi. Specjaliści od strony internetowej dobiorą odpowiednie meta opisy, meta tytuły zakładek, zdjęć, oraz zoptymalizują treści na stronie pod konkretny biznes. Dzięki tym działaniom strona będzie przyjazna wyszukiwarce Google i dobrze przygotowana pod dalsze działania – pozycjonowanie, SEO np.: link building.
Specjaliści mogą wdrożyć do strony prosty CMS, który umożliwi dodawanie treści, zdjęć do strony nawet laikowi bez znajomości programowania np.: języka HTML. Taka zaleta pozwala na samodzielne kontrolowanie towarów, usług czy publikowanych treści na blogu bezpośrednio przez samego klienta – właściciela strony internetowej.