– Będzie rewitalizacja linii kolejowej Kędzierzyn-Koźle – Opole – deklaruje opolski senator Grzegorz Peczkis. Jeszcze kilka tygodni temu mowa była o wykreśleniu tego projektu z Krajowego Programu Kolejowego.
Parlamentarzysta uspokaja, że pierwotna decyzja o rezygnacji z odbudowy strategicznego szklaku E30 została cofnięta. – Ten projekt zostanie potraktowany w sposób szczególny, otrzyma dofinansowanie unijne, co ma być potwierdzone w listopadzie. Ministerstwo zdaje sprawę z rangi tego projektu i de facto nie został on usunięty z Krajowego Programu Kolejowego, mało tego, zostanie obarczony dodatkowym opisem, który gwarantuje nam jego realizację – mówi członek senackiej komisji infrastruktury.
– Całe to zadanie zostało podzielone na dwa odcinki, od Kędzierzyna-Koźla do Opola Groszowic oraz na Opole Groszowice – Opole Zachód. To wynika z wymogów komplementacji dokumentów do przetargu. Po dokładnym zweryfikowaniu kosztów okazało się, że na cały ten odcinek potrzeba 628,5 mln zł, tu mówimy już o dokładnych wyliczeniach – podkreśla.
Według założeń, rewitalizacja linii Kędzierzyn-Koźle – Opole powinna rozpocząć się w 2019 roku. – To nie tylko wymiana torów i remont nasypów, ale remont 53 budynków, wyburzenie 17 kolejnych, wymiana instalacji szybkiej zmiany ruchu, przebudowa 11 mostów, 3 przejść pod torami, 7 wiaduktów – wylicza senator.
źródło: radiopark fm
foto: Wiktor Sobierajski