Kędzierzyn-Koźle: Promocja miasta czy siebie?

Autor Obywatelski1
Kędzierzyn-Koźle

Kędzierzyn-Koźle

Tym razem poprosiliśmy urząd miasta Kędzierzyna-Koźla o wykaz środków przeznaczanych na szeroko rozumiane media lokalne. Jak one są ważne? Świadczą o tym kwoty na nie przeznaczane. To z pewnością nie wszystkie środki przeznaczane na media.

Czemu one służą? Promocji miasta czy promocji osób funkcyjnych, takich jak prezydent i jego zastępcy? Zwłaszcza w okresach wyborczych.

Proszę, aby każdy czytelnik odpowiedział sobie sam na to pytanie.

Warto dodać, że zapytaliśmy także o wydaną w 2014 roku, przez ówczesnego prezydenta Tomasza Wantułę książkę pt: „Spóźnieni”. – Urząd miasta nie płacił za wydanie książki ówczesnego prezydenta miasta Tomasza Wantuły. Według naszej wiedzy, druk został sfinansowany ze środków prywatnych autora – napisał nam Jarosław Jurkowski rzecznik prasowy prezydenta Kędzierzyna-Koźla. Oczywiście wierzymy panu rzecznikowi, że tak było, ale…

No cóż, przyjdzie nam zapytać Miejski Ośrodek Kultury w Kędzierzynie-Koźlu o to samo oraz ile zapłacił za wizytę Emilii Krakowskiej, w okresie wyborczym 2014 r, która wzięła udział w promocji książki byłego prezydenta. Modlimy się, aby odpowiedź była jednoznaczna: Emilia Krakowska, która brała udział w promocji książki Tomasza Wantuły, przyjechała do Kędzierzyna-Koźla z miłości do talentu literackiego lekarzo-prezydenta i nie wzięła pieniędzy nawet na pociąg i nocleg.

Interesowało nas także, jakie środki są przeznaczane na szeroko rozumianą reklamę i promocję z miejskich spółek i jednostek organizacyjnych. – Urząd miasta nie posiada zestawienia wydatków na media miejskich spółek i jednostek organizacyjnych – odpowiedziały nam „usta pani prezydent”.

W załączeniu rzecznik prezydenta Kędzierzyna-Koźla przesłał nam zestawienie wydatków urzędu miasta za lata 2014-2015 na lokalne media. Tu również warto wspomnieć, że w przypadku TVM sp.z.o.o. w 2015 roku, z ogólnej kwoty otrzymanej przez spółkę 9 tys. zł. przypadło na publikację informatorów w Dobrej Gazecie.

Rok 2014

Telewizja TVM – 73.276 zł, Firma Handlowa MicroPro Tygodnik 7 dni – 49.052, 20 zł, Lokalna sp.z.o.o – 58.171, 46 zł, Radio Park sp.z.o.o – 45.806, 63 zł.

Rok 2015

Telewizja TVM – 60.286, 85 zł, Firma Handlowa MicroPro Tygodnik 7 dni – 41.981, 14 zł, Lokalna sp.z.o.o – 38.870, 19 zł, Radio Park sp.z.o.o – 14.681, 45 zł, Agencja Reklamowa Radio Park sp.z.o.o – 29.641, 44 zł.

Przyznać trzeba, że wydatki miasta na media maleją.

Wiktor Sobierajski

  1. Marian Koniuszko
    | ID: ea7d2528 | #1

    Extra tylko tak dalej, porażają zwłaszcza kwoty dla niby dziennikarza z 7 dni stańskiego.

Komentarze są zamknięte