Sprawdź kto sprzedaje Tobie energię?

Niezależna Gazeta Obywatelska14

imageRuszyła druga edycja ogólnopolskiej kampanii edukacyjno-informacyjnej TOE skierowanej do Klientów – Odbiorców energii elektrycznej. PGE Polska Grupa Energetyczna jest jednym ze sprzedawców energii elektrycznej, który aktywnie wspiera kampanię.

Za pośrednictwem radia, prasy ogólnopolskiej i lokalnej, a także internetu, Towarzystwo Obrotu Energią (TOE) chce uświadomić Konsumentom ich prawa i promować uczciwe zasady biznesowe. Patronat honorowy nad kampanią objął Prezes Urzędu Regulacji Energetyki (URE).

Kampania ma na celu m.in. propagowanie wiedzy o rynku energii elektrycznej, podnoszenie świadomości o działaniach firm stosujących nieuczciwe praktyki rynkowe, budowanie konkurencyjnego rynku sprzedaży energii elektrycznej w oparciu o zasady fair play oraz wskazanie firm, które przyjęły Kodeks Dobrych Praktyk gwarantując Klientom przejrzyste i jasne zasady zawierania umów.

Akcję rozpoczęło oficjalne wręczenie pierwszym sprzedawcom energii elektrycznej Certyfikatów TOE potwierdzających przystąpienie do Kodeksu Dobrych Praktyk Sprzedawców Energii Elektrycznej oraz pozytywny wynik audytu sprawdzającego, przeprowadzonego przez zewnętrzną jednostkę certyfikującą.

Kampania to także odpowiedź na liczne skargi Klientów dotyczące nieuczciwych działań przedstawicieli handlowych niektórych sprzedawców. Wykorzystują oni niewiedzę, zwłaszcza osób starszych i fakt, że określenia typu „pan z elektrowni” czy „pan z zakładu energetycznego” wielu osobom jednoznacznie kojarzą się z wiarygodnymi sprzedawcami energii. Zdarza się, że w ten sposób wprowadzają klientów w błąd i doprowadzają do podpisania niechcianej umowy.

Kampania zachęca też Klientów do podejmowania świadomych decyzji przy wyborze sprzedawcy. Gwarantuje to tylko pełna wiedza z kim Klient rozmawia, jaka jest pełna treść oferty i umowy oraz jakie są nie tylko obowiązki Klienta, ale również jego prawa.

– Urząd Regulacji Energetyki wychodzi z założenia, że tylko odpowiednio poinformowany odbiorca może skutecznie dbać o własne interesy na rynku energii. Zwiększenie świadomości i wiedzy odbiorców, łatwiejszy dostęp do informacji o swoich prawach oraz edukacja konsumentów wywierają presję na sprzedawców. W efekcie sprzedawcy muszą zapewnić odpowiednie standardy obsługi świadomych swoich praw konsumentów – podkreślił Maciej Bando, Prezes URE.

Towarzystwo Obrotu Energią zachęca, by Klienci sprawdzali akwizytorów, których wpuszczają do swoich domów, dokładnie zapoznawali się z przedstawianą ofertą i czytali umowy, które mają podpisać. W przypadku jakichkolwiek wątpliwości powinni o wszystko pytać i dokładnie omawiać zapisy umowy z przedstawicielem handlowym. Akcja informuje także o przysługującym każdemu prawie do rezygnacji w ciągu 14 dni – bez ponoszenia konsekwencji – z umowy podpisanej poza siedzibą (lokalem) sprzedawcy.

Kampanię edukacyjno – informacyjną wspierają sprzedawcy energii elektrycznej z grup: PGE Polska Grupa Energetyczna, ENEA, Energa, Multimedia Polska, Polkomtel, , TAURON Polska Energia i RWE Polska. Wszyscy oni posiadają Certyfikat TOE i przystąpili do Kodeksu Dobrych Praktyk Sprzedawców Energii Elektrycznej.

T

  1. Irena
    | ID: 2fcefcf1 | #1

    Warto wiedzieć.Rozbieżności cenowe energii w poszczególnych firmach,są warte poświęcenia im większej uwagi. Ale, czy któraś z w/w firm energetycznych jest jeszcze całkowicie polska?? A która najtańsza?? Może ktoś z forumowiczów już sprawdzał?? Bo Tauron to zdziercy.

  2. k8
    | ID: c777ea95 | #2

    sam pomysł super – zobaczymy jak wykonanie. z tego co widzę, wielu sprzedawców nie ma uwzględnionych w tym spisie, są wymienieni chyba tylko ci najwięksi. Mam nadzieję, że ta kampania będzie bardziej rzeczowa, a nie tylko jedną duża reklama kilku firm. Bo mała firma nie znaczy nieuczciwa.

  3. Frog
    | ID: 3aaff289 | #3

    polecam mniejsze firmy, wydaje mi się że mogą więcej zaproponować klientowi, moga sobie pozwolić na niższe ceny żeby pozyskać klientów, dosyć tani jest np novum nie wiem czy najtańszy ale dobre ejst też to że ma oprócz prądu inne usługi i to też daje możliwość oszczędności

  4. waran
    | ID: 48c68296 | #4

    Kampania fajna sprawa, trzeba ludzi uświadamiać o prawach jakich mają i zagrożeniach na jakie mogą się napotkać. Co do tych certyfikatów jestem sceptyczny – to tylko papierki, wolę posłuchać i poszukać opinii innych. Jakoś nigdy się na tym nie zawiodłem, ostatnio właśnie zmieniłem sprzedawcę na firmę, o której nigdy wcześniej nie słyszałem, ale od paru znajomych już słyszałem, że u nich są i są zadowoleni – zdecydowałem się na przejście do nich i nie mogę narzekać – wszystko jest ok

  5. Irena
    | ID: 94206539 | #5

    p.p. Frog i waran…Dajcie namiary na dobra firme energetyczna. mieszkam w Beskidach..Dzieki.

  6. waran
    | ID: a13d08a8 | #6

    nie wiem czy działają w Beskidach ale możesz zadzwonić i zapytać, to jest ich stronka http://t-novum.pl/

  7. Irena
    | ID: abe1a87d | #7

    @p.waran. dziekuje i pozdrawiam serdecznie.

  8. wanda
    | ID: faa41f75 | #8

    Irena potwierdzam Novum to dobry wybór. Sama korzystam i polecam.

  9. Peny
    | ID: c2fb249b | #9

    a czy samo przejście do innego sprzedawcy coś kosztuje? przyglądałam się ich ofercie ale nic tam o tym nie piszą. walałabym nie narobić sobie więcej problemów niż to wszystko warte. Chociaż nie powiem oferta jest kusząca.

  10. Gośka
    | ID: 935db020 | #10

    Zadzwoń i się dowiedz dokładnie. Obsługa wydaje się być rzetelna i bez problemu odpowiadają na każde zadawane im pytania.

  11. Peny
    | ID: 90db4859 | #11

    Dzięki Gośka! zadzwoniłam na infolinię i się z nimi dogadałam, jestem przed podpisaniem umowy. Mam nadzieję, że się opłaci :)

  12. katja
    | ID: b5f71595 | #12

    Zmiana sprzedawcy nic nie kosztuje, po liberalizacji rynku możesz to robić według własnego uznania – formalnościami też nie masz się Peny co martwić, bo wszystko za Ciebie załatwią i Ci pomogą – to im zależy bardziej, żebyś przeszla do nich ;)

  13. | ID: e972f181 | #13

    Slonce jest dobrym zrodlem ciepla, wiatr , panele solarne, ale Wspolnoty mieszkaniowe musialyby podjac dialog inwestycyjny, chyba, ze wladze Opola chca sie uczyc

  14. Gośka
    | ID: 29317dbb | #14

    Peny, polecam się. U mnie wszystko oszczędności są rzędu 20 zł miesięcznie. Mi odpowiada.

Komentarze są zamknięte