Nowy wygląd, łatwiejsze poruszanie się po serwisie i przeglądanie ofert oraz prosty sposób dotarcia do szukanych produktów. Takie zmiany od dziś zaczną się pojawiać w serwisie transakcyjnym Allegro.
Choć już prawie co trzeci Polak robi zakupy na Allegro, jego przedstawiciele stawiają sobie ambitny cel – zachęcić do zakupów w Internecie jeszcze większą liczbę osób.
Mimo że to największa zmian w historii serwisu, jego przedstawiciele zapewniają, że użytkownicy będą mieli czas na stopniowe oswojenie się ze wszystkimi nowościami.
– Nie będzie to zmiana drastyczna, z dnia na dzień. Przez pierwszych kilka tygodni użytkownicy będą mieli możliwość swobodnego przełączania się między starym a nowym wyglądem, tak by każdy miał czas na spokojne zapoznanie się i przyzwyczajenie do tego, jak funkcjonuje nowa wersja Allegro
– wyjaśnia Katarzyna Kuśnierska, dyrektor zarządzająca Allegro.pl.
– Będzie to też czas dla nas, żeby zebrać od naszych klientów opinie i je przeanalizować.
To właśnie opinie i potrzeby Allegrowiczów były impulsem do podjęcia decyzji o wprowadzeniu zmian. Tym bardziej, że zachowania konsumentów w sieci, na przestrzeni kilku ostatnich lat i sposób korzystania z jej zasobów, bardzo się zmieniły.
– Coraz częściej kupujemy wzrokiem. Całe nasze życie się zmienia, przyspiesza, zaczynamy korzystać z coraz to nowych urządzeń, np. popularność zyskują smartfony, tablety, częściej korzystamy z Internetu w miejscach, w których jeszcze parę lat temu w życiu byśmy nie pomyśleli, że można to robić. W związku z tym staramy się dopasować Allegro do aktualnych potrzeb i aktualnego trybu życia wszystkich użytkowników
– przekonuje Katarzyna Kuśnierska.
Poza wyglądem, zmieni się także sposób poruszania po serwisie, będzie on bardziej przyjazny dla klientów i zapewni szybkie dotarcie do przedmiotów.
– Sama jestem użytkownikiem Allegro, więc wiem, jak ważne jest łatwe i intuicyjne dotarcie do poszukiwanego przedmiotu
– podkreśla Katarzyna Kuśnierska.
Szybkie zakupy ma również zapewnić nowy sposób prezentowania produktów.
– Stawiamy na duże, ładne, czytelne zdjęcia na jasnym tle, gdzie produkt jest doskonale widoczny i możemy go dokładnie obejrzeć na monitorze
– wyjaśnia dyrektor zarządzająca Allegro.pl.
– Nasi użytkownicy są przyzwyczajeni do korzystania z wyszukiwarki i bardzo ją sobie cenią. Dlatego postanowiliśmy ułatwić dotarcie do tego narzędzia. Wyszukiwarka będzie w tej chwili zawsze widoczna. Gdziekolwiek w serwisie się znajdziemy, będziemy mieli do niej łatwy i wygodny dostęp, a dzięki temu będziemy w stanie szybko, łatwo i skutecznie dotrzeć do przedmiotów, które nas interesują
– dodaje Kuśnierska.
Tym samym na zmianach skorzystają również sprzedawcy, których oferta będzie skutecznie trafiać do klientów. Na Allegro średnio w ciągu miesiąca kupujący mogą wybierać spośród 32 milionów ofert, więc każde usprawnienie dotarcia do poszukiwanego przedmiotu wydaje się być pomocne.
Prowizje i opłaty nie wzrosną
W nowym wyglądzie Allegro zmieni się sposób, w jaki sprzedający będą mogli dodatkowo promować swoje produkty, ceny w tym zakresie mogą się różnić od obecnych.
– Zapewne dostosujemy cennik Allegro w zakresie opcji promowania do tego, co się będzie działo na serwisie. Natomiast nie przewidujemy żadnych zmian ani prowizji, ani opłat za wystawianie przedmiotów. Sprzedawcy mogą więc spać spokojnie
– zapewnia Kuśnierska.
Allegro ma obecnie 15,5 mln użytkowników.
newseria, gp
A tak na marginesie. Ile dostaliście za tą reklam??