Opole liczy na miano regionalnej stolicy biznesu

Redaktor Obywatelski1

Odremontowany amfiteatr przyciąga do Opola fanów muzyki i turystów. Miastu jednak zależy też, by wizyta tu kojarzyła się z biznesem i robieniem interesów. Dlatego mimo konieczności powtórnego przetargu, buduje centrum wystawienniczo – kongresowe- czytamy na Portalu Samorządowym. 

Portal poświęcił tekst budującemu się Centrum Wystawienniczo-Kongresowemu.

Centrum Wystawienniczo – Kongresowe przy ul. Wrocławskiej w Opolu ma być gotowe we wrześniu. Koszt tej inwestycji to ok. 38,8 mln zł. To ponad 13 mln więcej niż wynosiła oferta włoskiej firmy Omicron’s, która rozpoczęła budowę. Omicron już nie pracuje w Opolu bo popadł w finansowe tarapaty i miasto wypowiedziało Włochom umowę i jesienią ogłosiło nowy przetarg. Dokończeniem budowy zajmuje się firma POM z Krapkowic.

Czytamy na stronach PS.

Po zakończeniu inwestycji założono, że w ciągu roku odbywać się tam będzie minimum 10 kluczowych imprez targowo – wystawienniczych oraz dodatkowo szereg imprez realizowanych przez podmioty zewnętrzne. Jeśli chodzi o organizację kongresów, konferencji – założono w studium wykonalności (przygotowywanym w 2009 r. na potrzeby wniosku o unijne dofinansowanie projektu) minimum 64 godz. wynajmu sal konferencyjnych w ciągu miesiąca.

Planowane roczne przychody ze sprzedaży usług świadczonych przez CWK w pierwszym roku od rozpoczęcia działalności szacowane są na ok. 1,5 mln zł – kontynuuje Anna Jonas. – Zakładamy, że po 3 – 5 latach od rozpoczęcia działalności obiekt osiągnie rentowność – dodaje.

Całość teksu można przeczytać na stronach Portalu Samorządowego

lz

 

 

  1. | ID: 265ab6aa | #1

    Opole ma szanse na miano Regionalnej Stolicy Biznesu i musi to wykorzystać.Wielki potencjał intelektualny” drzemiący” w tutejszej społeczności nie moze być zaprzepaszczony. Wykorzystać wszystkie atrybuty, a więc połozenie,zagospodarowanie terenu, istniejace obiekty kulturalne,oswiatowe,marketingowe, a nade wszystko zaangażować wykształconą młodzież i ludzi biznesu.Nalezy wziąć pod uwage długoletnią reklamę Opola,jaką niewątpliwie jest amfiteatr i festiwale piosenki. Wierze,że się uda.

Komentarze są zamknięte