Wiele razy jeżdżąc samochodem zastanawiałem się, kto projektuje takie beznadziejne rozwiązania. Bardzo ważne jest skorelowanie świateł na skrzyżowaniach, większe wykorzystanie strzałek, czyli prawoskrętu, dopasowanie długości wyświetlania zielonego światła do wielkości przepływu, jaki występuje o danej porze dnia- uważa radny Solidarnej Polski Michał Nowak.
NGO Opole: Jak Pan ocenia działanie świateł przy skrzyżowaniu ulic. 1 Maja i Krakowskiej? Sprawdziły się?
Radny SP Michał Nowak: Uważam, że zamontowanie świateł przy skrzyżowaniu ulic 1 Maja i Krakowskiej było dobrym rozwiązaniem, zresztą sami z Radnym Bukowskim postulowaliśmy o takie rozwiązanie do dyrektora MZD Pana Karbowiaka. Jeżdżąc tamtędy stwierdziłem, że występuje korek w tym miejscu, a po minięciu pasów jest wolna droga aż do skrzyżowania z Reymonta. Usystematyzowanie przepływów przechodniów w tym miejscu uważam za celowe, choć, to życie pokaże, czy to był dobry pomysł.
Coś więcej można zrobić?
Wydaje się, że najważniejszym rozwiązaniem jest wygospodarowanie kolejnej przeprawy przez Odrę. Natomiast zauważam możliwości poprawy przepływów samochodów na ulicy Piastowskiej poprzez zamknięcie dopływu samochodów jadących z ulicy Zamkowej (tam zaczyna się korkować) oraz upłynnienie tego przepływu przy skrzyżowaniu ulic Spychalskiego-Wrocławska i Spychalskiego- Niemodlińska.
Czy jako radni Solidarnej Polski macie swoje pomysły komunikacyjne dla miasta?
Tak mamy wiele pomysłów jak usprawnić komunikację w mieście. Kilka takich pomysłów prezentowałem. Najważniejsze jest wybudowanie kolejnej przeprawy przez Odrę. Natomiast uważam, że można w każdej chwili poprawić komunikację w Opolu poprzez wdrożenie małonakładowych działań, które w sposób zdecydowany poprawią jakość komunikacji w mieście. Wiele razy jeżdżąc samochodem zastanawiałem się, kto projektuje takie beznadziejne rozwiązania. Bardzo ważne jest skorelowanie świateł na skrzyżowaniach, większe wykorzystanie strzałek, czyli prawoskrętu, dopasowanie długości wyświetlania zielonego światła do wielkości przepływu, jaki występuje o danej porze dnia, itp. Oczywiście, te działania nie spowodują, że w Opolu nie będzie korków, ale w znaczący sposób poprawią przepustowość dróg. Nieodzowne są działania wymagające większych nakładów finansowych jak budowa rond, wiaduktów, dokończenie obwodnicy, poprawa nawierzchni dróg. Są opracowania fachowców jakie zmiany trzeba dokonać w opolskiej komunikacji, ale rządząca Platforma Obywatelska i RDO nie kwapią się do korzystania z tych porad.
Rozmawiał Łukasz Żygadło
Ja tez często się zastanawiam,komu zależy na tym, aby „urozmaicać” jazde samochodem.,przez nie właściwe ustawienie np.znaków drogowych,luster i in.W miastach,gdzie rzeka przepływa konieczne jest budowanie mostu, mostów co nie bedzie tak kosztowne.Rady rozmówcy z artykułu są wazne.Niemniej, wszelkie obwodnice winny być budowane. Rozpoczęte winny być kontynuowane, w przeciwnym razie bardzo podwyższają koszty tychże budów.Opole wymaga zdrowego pomyślunku.A światłych ludzi tutaj nie brakuje.