Najniższa w historii sprzedaż “Gazety Wyborczej“ – spadek o 11 procent

Niezależna Gazeta Obywatelska

Portal Wirtualnemedia.pl podaje najnowsze wyniki sprzedaży dzienników. Jak wynika z danych, w lutym br. wszystkie dzienniki ogólnopolskie zanotowały spadki sprzedaży ogółem. Łącznie ich sprzedaż zmalała o 63 000 egz. Najwięcej straciły “Dziennik Gazeta Prawna” i “Rzeczpospolita” – wynika z raportu Wirtualnemedia.pl opracowanego na podstawie  danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy. Czytamy:

W lutym średnia sprzedaż ogółem dziennika “Fakt” (Ringier Axel Springer Polska) wyniosła 403 754 egz., co oznacza spadek o 2,41 proc. w stosunku do analogicznego miesiąca rok wcześniej.

Na miejscu drugim uplasowała się wydawana przez Agorę „Gazeta Wyborcza” ze średnim wynikiem wynoszącym 248 803 egz., po spadku o 11,05 proc. To najgorszy jej wynik w historii.

Trzecią lokatę zajął „Super Express” (Murator) ze średnią sprzedażą ogółem na poziomie 167 992 egz., czyli o 6,21 proc. mniejszą niż rok wcześniej. To tytuł, który stracił najmniej w rankingu.

Największy spadek w zestawieniu zanotował plasujący się na piątym miejscu “Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes). Jego sprzedaż ogółem zmniejszyła się w lutym br. o 16,94 proc. i wyniosła 67 755 egz.  Tylko trochę mniej straciła będąca o oczko wyżej “Rzeczpospolita” (Presspublica) – jej wynik zmalał o 15,36 proc. do 93 399 egz.

„Gazeta Polska Codziennie”, w ub. roku się nie ukazująca, sprzedawała średnio w lutym 25 649 egzemplarzy.

Na zdjęciu: darmowe rozdawanie „Gazety Wyborczej” w jednym z kin. Zdjęcie zrobiono wieczorem.

Za: Wgospodarce.pl źródło: Wirtualnemedia.pl,

Komentarze są zamknięte