Głosuj świadomie! Publikujemy poglądy kandydatów Prawa i Sprawiedliwości

Niezależna Gazeta Obywatelska39

Przed nami wybory parlamentarne. 9 października będziemy oddawać swoje głosy na kandydatów, których w zasadzie znamy jedynie z ulotek i bilbordów. Czy wiemy, co tak naprawdę myślą w ważnych kwestiach? Jak będą głosować i nas reprezentować w Sejmie RP? Dlatego NGO postanowił zadać kilka szczegółowych pytań kandydatom/kandydatkom na reprezentantów Ziemi Opolskiej w Polskim Parlamencie.

Przed nami wybory parlamentarne. 9 października będziemy oddawać swoje głosy na kandydatów, których w zasadzie znamy jedynie z ulotek i bilbordów. Czy wiemy, co tak naprawdę myślą w ważnych kwestiach? Jak będą głosować i nas reprezentować w Sejmie RP? Dlatego NGO postanowił zadać kilka szczegółowych pytań kandydatom/kandydatkom na reprezentantów Ziemi Opolskiej w Polskim Parlamencie.

Dziś publikujemy co myślą kandydaci do Parlamentu RP startujący z listy Prawa i Sprawiedliwości, którzy przesłali nam odpowiedzi na przygotowaną przez NGO ankietę i rozesłaną wszystkim sztabom lub liderom listy. Jesteś kandydatem w najbliższych wyborach pobierz pytania do kandydatów do Parlamentu i prześlij nam.

Wyborco! Idź na wybory i głosuj świadomie!

Na pytanie odpowiadają kandydaci PiS wg kolejności na liście

Nr 1 na liście PiS – Prof. Jerzy Żyżyński

Zawód: ekonomista, wiek: 62 lata

www.jerzyzyzynski.com.pl

 

 

 

Pytanie do kandydata/kandydatki TAK/NIE Uwagi
1. Czy jesteś za jednomandatowymi okręgami do sejmu i samorządu? Sympatyzuję z tym pomysłem, ale według części fachowców nie ma jednoznacznej odpowiedzi, problem nie jest łatwy, jak się mówi, okręgi jednomandatowe maja poważne wady, gdyż ułatwiłyby zdobywanie kontroli nad lokalną społecznością przez indywidualne osoby, utrudniając dostęp konkurencji, innym partiom, innym sposobom postrzegania lokalnych problemów. To trzeba przedyskutować.
2. Czy jesteś za budową w Polsce elektrowni atomowej? Od tego chyba nie uciekniemy, nie mam wielkich oporów przeciw energii atomowej, wolałbym jednak, by nie chodziło tu o ułatwienia firmom, które chcą upchnąć w Polsce swe przestarzała technologie i na tym osiągać zyski. Trzeba pamiętać, że energia geotermalna w znacznej części pokryłaby nasze potrzeby grzewcze, tu trzeba sięgać. Powinniśmy prowadzić prace nad innymi źródłami energii.Ale trzeba rozwijać własne prace, własne technologie. Są opinie, że obecnie blokuje się je, by ułatwiać wejście i osiąganie zysków dostawcom technologii z innych krajów.
3. Czy jesteś za metodą „in vitro” refundowaną przez państwo? NIE
4. Czy popierasz skierowanie 6-latków do szkół? NIE
5. Czy jesteś za liberalizacją ustawy aborcyjnej? NIE Aborcja nie może być lekko traktowana, jak chce tego proaborcyjna lewica. Najczęściej powtarzanym argumentem jest ten, że kobiety dokonują nielegalnych aborcji, dlatego lepiej zalegalizować. To tak jakby twierdzić, że skoro ludzie kradną, to trzeba zalegalizować kradzieże. Trzeba zrozumieć, że ciąża jest tworzeniem człowieka. Owszem, kobieta ma prawo do decydowania o swoim brzuchu, ale jeśli jest w ciąży, to ten brzuch już nie jest tylko jej, jest też swego rodzaju „domem” dla małego mającego narodzić się człowieka. Ona już nie decyduje tylko o sobie, decyduje o życiu innego człowieka. Ciąży nie można traktować tak, jakby to była jakaś choroba, dolegliwość, której pozbywamy się przez prosty zabieg, trzeba widzieć tego człowieka, jaki ma się narodzić. Argumenty zwolenników aborcji są błędne i bardzo obciążyły myślenie wielu kobiet, są one w tej kwestii zdezorientowane, nie rozumieją istoty problemu. Oczywiście, jeśli kobieta nie ma warunków do wychowywania dziecka, to trzeba jej pomagać, ułatwiać adopcje itd.
6. Czy jesteś za zrównaniem związków partnerskich z małżeństwem? NIE
7. Czy jesteś za tym, aby religii uczono w szkołach? TAK Ale mądrze, z tym są trudności, bo to bardzo trudny temat, trudno uczyć religii mądrze, tak, by wzbudzić szacunek do niej, katecheci czasami nie radzą sobie z tym problemem; słyszy się, że księża nie radzą sobie z młodzieżą. Trudny problem. Trzeba chyba opracować metodykę nauki religii.
8. Czy jesteś za podniesieniem podatków? Tu też problem nie jest łatwy. W zasadzie nie jestem za podwyższaniem podatków, ale jeśli podstawowe zadania państwa wymagają większego finansowania, to podatki trzeba podnieść – taka jest logika. Ale podnosić tym, którzy mają tzw. większą zdolność podatkową  –  czyli najbogatszym, ale z ulgami zachęcającymi ich do realnego inwestowania.Bezsensem jest zwiększanie podatków biednym – im trzeba obniżyć, bo tworzą popyt napędzający gospodarkę. Klasie średniej wprowadzić ulgi zachęcające do inwestycji, remontów, uwzględniające koszty uzyskania przychodów. Nie ma sensu podwyższanie VAT-u, bo to obniża realną konsumpcję, szkodzi gospodarce.
9. Czy jesteś za prywatyzacją służby zdrowia? NIE Motywacja prywatnego inwestora (zysk) może szkodzić misji ochrony zdrowia i zwiększa społeczne koszty opieki medycznej o zysk dla inwestora, co jest szkodliwe zwłaszcza w sytuacji wysokich stóp procentowych, bo on chce dużego zwrotu z inwestycji.
10. Czy jesteś za utrzymaniem integralności państwa polskiego? TAK
11. Czy jesteś za legalizacją narkotyków tzw. miękkich? NIE Problem nie jest jednak łatwy. Faktem jest, że przestępczość rozwija się dlatego, że narkotyki są nielegalne. Może dostępność w aptekach rozwiązałaby problem?
12. Czy jesteś za opodatkowaniem Kościoła? NIE To po prostu nie ma sensu, bo Kościół nie jest przedsiębiorstwem, ani osobą prywatną, zaś księżą pełnią służbę, więc podatkowanie ich nie ma podstaw.
13. Czy jesteś za wprowadzeniem kary śmierci? TAK Kara jest ceną za zło, popełnione przez człowieka, morderstwo czasami wymaga najwyższej kary, ale musi być całkowita pewność, że ktoś popełnił zbrodnię
14. Czy jesteś za wprowadzeniem ulg podatkowych dla rodzin wielodzietnych? TAK
15. Czy jesteś za powrotem przez IPN do lustracji naukowców i twórców? Raczej NIE Często byli uwikłani przez służby. Słabość charakteru czy nieostrożność nie powinny podlegać takiemu piętnującemu procederowi, bo to szkodzi atmosferze w środowisku i uderza w ludzi, często naukowo wybitnym. Ale stanowiska wiążące się z odpowiedzialnością oczywiście wymagają lustracji kandydatów na nie.

 

Nr 4 na liście PiS – Jan Chabraszewski

Zawód: nauczyciel,  wiek: 48 lat

www.janchabraszewski.pl

 

 

 

Pytanie do kandydata/kandydatki TAK/NIE Uwagi
1. Czy jesteś za jednomandatowymi okręgami do sejmu i samorządu? NIE
2. Czy jesteś za budową w Polsce elektrowni atomowej? TAK
3. Czy jesteś za metodą „in vitro” refundowaną przez państwo? NIE
4. Czy popierasz skierowanie 6-latków do szkół? NIE
5. Czy jesteś za liberalizacją ustawy aborcyjnej? NIE
6. Czy jesteś za zrównaniem związków partnerskich z małżeństwem? NIE
7. Czy jesteś za tym, aby religii uczono w szkołach? TAK
8. Czy jesteś za podniesieniem podatków? NIE
9. Czy jesteś za prywatyzacją służby zdrowia? NIE
10. Czy jesteś za utrzymaniem integralności państwa polskiego? TAK
11. Czy jesteś za legalizacją narkotyków tzw. miękkich? NIE
12. Czy jesteś za opodatkowaniem Kościoła? NIE
13. Czy jesteś za wprowadzeniem kary śmierci? NIE
14. Czy jesteś za wprowadzeniem ulg podatkowych dla rodzin wielodzietnych? TAK
15. Czy jesteś za powrotem przez IPN do lustracji naukowców i twórców? TAK

 

Nr 5 na liście PiS – Violetta Porowska

Zawód: menadżer, wiek: 42 lata

www.facebook.com/violetta-porowska

 

 

 

Pytanie do kandydata/kandydatki TAK/NIE Uwagi
1. Czy jesteś za jednomandatowymi okręgami do sejmu i samorządu?

TAK

2. Czy jesteś za budową w Polsce elektrowni atomowej?

TAK

3. Czy jesteś za metodą „in vitro” refundowaną przez państwo?

NIE

4. Czy popierasz skierowanie 6-latków do szkół?

NIE

5. Czy jesteś za liberalizacją ustawy aborcyjnej?

NIE

6. Czy jesteś za zrównaniem związków partnerskich z małżeństwem?

NIE

7. Czy jesteś za tym, aby religii uczono w szkołach?

TAK

8. Czy jesteś za podniesieniem podatków?

NIE

9. Czy jesteś za prywatyzacją służby zdrowia?

NIE

Jestem za programem śp. prof. Religii, z którym miałam przyjemność pracować

10. Czy jesteś za utrzymaniem integralności państwa polskiego?

TAK

11. Czy jesteś za legalizacją narkotyków tzw. miękkich?

NIE

12. Czy jesteś za opodatkowaniem Kościoła?

NIE

13. Czy jesteś za wprowadzeniem kary śmierci?

NIE

14. Czy jesteś za wprowadzeniem ulg podatkowych dla rodzin wielodzietnych?

TAK

15. Czy jesteś za powrotem przez IPN do lustracji naukowców i twórców?

TAK

 

Nr 6 na liście PiS – Dariusz Byczkowski

Zawód: Nauczyciel, wiek: 45 lat

www.dariuszbyczkowski.pl

 

 

 

Pytanie do kandydata/kandydatki TAK/NIE Uwagi
1. Czy jesteś za jednomandatowymi okręgami do sejmu i samorządu?

TAK

2. Czy jesteś za budową w Polsce elektrowni atomowej?

TAK

3. Czy jesteś za metodą „in vitro” refundowaną przez państwo?

NIE

4. Czy popierasz skierowanie 6-latków do szkół?

NIE

5. Czy jesteś za liberalizacją ustawy aborcyjnej?

NIE

6. Czy jesteś za zrównaniem związków partnerskich z małżeństwem?

NIE

7. Czy jesteś za tym, aby religii uczono w szkołach?

TAK

8. Czy jesteś za podniesieniem podatków?

NIE

9. Czy jesteś za prywatyzacją służby zdrowia?

NIE

10. Czy jesteś za utrzymaniem integralności państwa polskiego?

TAK

11. Czy jesteś za legalizacją narkotyków tzw. miękkich?

NIE

12. Czy jesteś za opodatkowaniem Kościoła?

NIE

13. Czy jesteś za wprowadzeniem kary śmierci?
14. Czy jesteś za wprowadzeniem ulg podatkowych dla rodzin wielodzietnych?

TAK

15. Czy jesteś za powrotem przez IPN do lustracji naukowców i twórców?

Nr 8 na liście PiS – Patryk Jaki

Zawód: politolog, wiek: 26 lat

www.jaki.pl

 

 

 

Pytanie do kandydata/kandydatki TAK/NIE Uwagi
1. Czy jesteś za jednomandatowymi okręgami do sejmu i samorządu?

NIE

Jestem zwolennikiem okręgów mieszanych
2. Czy jesteś za budową w Polsce elektrowni atomowej?

NIE

3. Czy jesteś za metodą „in vitro” refundowaną przez państwo?

NIE

4. Czy popierasz skierowanie 6-latków do szkół?

NIE

5. Czy jesteś za liberalizacją ustawy aborcyjnej?

NIE

6. Czy jesteś za zrównaniem związków partnerskich z małżeństwem?

NIE

7. Czy jesteś za tym, aby religii uczono w szkołach?

TAK

8. Czy jesteś za podniesieniem podatków?

NIE

9. Czy jesteś za prywatyzacją służby zdrowia?

NIE

10. Czy jesteś za utrzymaniem integralności państwa polskiego?

TAK

11. Czy jesteś za legalizacją narkotyków tzw. miękkich?

NIE

12. Czy jesteś za opodatkowaniem Kościoła?

NIE

13. Czy jesteś za wprowadzeniem kary śmierci?

TAK

14. Czy jesteś za wprowadzeniem ulg podatkowych dla rodzin wielodzietnych?

TAK

15. Czy jesteś za powrotem przez IPN do lustracji naukowców i twórców?

TAK

 

Nr 9 na liście PiS – Agnieszka Zakrzewska

zawód: nauczyciel,wiek: 32 lata

www.wybierz.pis.org/Agnieszka-Zakrzewska

 

 

 

Pytanie do kandydata/kandydatki TAK/NIE Uwagi
1. Czy jesteś za jednomandatowymi okręgami do sejmu i samorządu? NIE
2. Czy jesteś za budową w Polsce elektrowni atomowej? NIE
3. Czy jesteś za metodą „in vitro” refundowaną przez państwo? NIE Absolutnie nie. Trzeba refundować leczenie i wskazywać na inne możliwości rozwiązania.
4. Czy popierasz skierowanie 6-latków do szkół? NIE Należy w tym wypadku wziąć pod uwagę opinie rodziców, pedagogów i psychologów; a także odnotować fakt, że warunki socjalno-lokalowe naszych szkół w większości nie odpowiadają potrzebom sześciolatka.
5. Czy jesteś za liberalizacją ustawy aborcyjnej? NIE
6. Czy jesteś za zrównaniem związków partnerskich z małżeństwem? NIE
7. Czy jesteś za tym, aby religii uczono w szkołach? TAK
8. Czy jesteś za podniesieniem podatków? NIE
9. Czy jesteś za prywatyzacją służby zdrowia? NIE
10. Czy jesteś za utrzymaniem integralności państwa polskiego? TAK!
11. Czy jesteś za legalizacją narkotyków tzw. miękkich? NIE
12. Czy jesteś za opodatkowaniem Kościoła? NIE
13. Czy jesteś za wprowadzeniem kary śmierci? NIE
14. Czy jesteś za wprowadzeniem ulg podatkowych dla rodzin wielodzietnych? TAK W Polsce brak dobrej polityki prorodzinnej, w tej kwestii jest spore pole do zagospodarowania.
15. Czy jesteś za powrotem przez IPN do lustracji naukowców i twórców? TAK

 

 

Nr 20 na liście PiS – Bartłomiej Morawski

Zawód: aktor, wiek: 44 lata

www.jmcstudio.pl

 

 

 

Pytanie do kandydata/kandydatki TAK/NIE Uwagi
1. Czy jesteś za jednomandatowymi okręgami do sejmu i samorządu? TAK
2. Czy jesteś za budową w Polsce elektrowni atomowej? NIE
3. Czy jesteś za metodą „in vitro” refundowaną przez państwo? NIE
4. Czy popierasz skierowanie 6-latków do szkół? NIE
5. Czy jesteś za liberalizacją ustawy aborcyjnej? NIE
6. Czy jesteś za zrównaniem związków partnerskich z małżeństwem? NIE
7. Czy jesteś za tym, aby religii uczono w szkołach? TAK
8. Czy jesteś za podniesieniem podatków? NIE
9. Czy jesteś za prywatyzacją służby zdrowia? NIE
10. Czy jesteś za utrzymaniem integralności państwa polskiego? TAK
11. Czy jesteś za legalizacją narkotyków tzw. miękkich? NIE
12. Czy jesteś za opodatkowaniem Kościoła? NIE
13. Czy jesteś za wprowadzeniem kary śmierci? TAK
14. Czy jesteś za wprowadzeniem ulg podatkowych dla rodzin wielodzietnych? TAK
15. Czy jesteś za lustracją naukowców i twórców? TAK

 

 

Kandydat do Senatu RP – Janusz Sanocki

Zawód: wydawca , wiek: 57 lat

www.januszsanocki.pl

Okręg wyborczy nr 51 do Senatu Rzeczypospolitej Polskiej obejmuje powiaty: brzeski, kluczborski, namysłowski, nyski, prudnicki.

 

Pytanie do kandydata/kandydatki TAK/NIE Uwagi
1. Czy jesteś za jednomandatowymi okręgami do sejmu i samorządu? TAK!!! Jedna tura, jeden okręg, jeden poseł! I 460 okręgów bo to dobra norma przedstawicielska 80 tys. mieszkańców na 1 posła.
2. Czy jesteś za budową w Polsce elektrowni atomowej? NIE
3. Czy jesteś za metodą „in vitro” refundowaną przez państwo? NIE
4. Czy popierasz skierowanie 6-latków do szkół? NIE Za zgodą rodziców!
5. Czy jesteś za liberalizacją ustawy aborcyjnej? NIE
6. Czy jesteś za zrównaniem związków partnerskich z małżeństwem? NIE
7. Czy jesteś za tym, aby religii uczono w szkołach? TAK
8. Czy jesteś za podniesieniem podatków? NIE Jestem za obniżeniem podatków i redukcją administracji. Np. za likwidacją wojewódzkiego szczebla samorządu.
9. Czy jesteś za prywatyzacją służby zdrowia? NIE Ale dopuszczam po przygotowaniu systemu ubezpieczeń społecznych dających pacjentowi możliwość decydowania gdzie pójdą jego pieniądze. Jestem za likwidacją NFZ.Dopuszczam też współpłacenie przez pacjenta.
10. Czy jesteś za utrzymaniem integralności państwa polskiego? TAK! Zdecydowanie!
11. Czy jesteś za legalizacją narkotyków tzw. miękkich? NIE
12. Czy jesteś za opodatkowaniem Kościoła? NIE
13. Czy jesteś za wprowadzeniem kary śmierci? TAK
14. Czy jesteś za wprowadzeniem ulg podatkowych dla rodzin wielodzietnych? TAK Zdecydowanie jestem za wprowadzeniem obniżki stawki zusowskiej w zależności od ilości dzieci wychowywanych przez płatnika i za dodatkiem do emerytury za każde pracujące dziecko.
15. Czy jesteś za powrotem przez IPN do lustracji naukowców i twórców? TAK Tak!
Zdecydowanie! Dosyć tych ciuciubabek!

Oprac. Tomasz Kwiatek

  1. Ozi
    | ID: 7d484aab | #1

    Czekamy spokojnie i głosujemy na Patryka Jakiego!
    Pozdrowienia z Kluczborka

  2. Sławek O.
    | ID: ff403f00 | #2
  3. Karina
    | ID: f906ac6e | #3

    Bardzo szkoda, że większość kandydatów nie odpowiedziała na pytania z ankiety. Myślę, że czytelnicy chcieliby poznać zdanie pozostałych kandydatów..
    Ja osobiście chcę głosować na P. Jakiego, i zależy mi na poznaniu Jego poglądów. Chcę oddać swój głos świadomie i mieć czyste sumienie, że głosuję na człowieka porządnego, prawego i wierzącego. Panie Patryku, proszę zareagować i utwierdzić mnie w moim wyborze!

    Do autorów ankiety..
    Szkoda, że pytanie o aborcję jest sformułowane w taki sposób. Nie daje ono rzeczywistej odpowiedzi, czy dany kandydat jest za całkowitą ochroną życia od poczęcia, czy tylko odpowiada mu zapis obowiązującej ustawy, która dopuszcza aborcję.
    Pozdrawiam i życzę świadomych wyborów!

  4. Eleonora
    | ID: 6b5fc954 | #4

    Ja osobiście chcę głosować na P. Jakiego, i zależy mi na poznaniu Jego poglądów.”

    Poglądy!?!?
    A z czym to się je:))
    Pan Patryk ostatnio bardzo niebezpiecznie dryfuje w stronę Narodową!
    Od PO ( gdzie zaczynał) po Armię Krajową i wspólne zdjęcia z Bohaterami:))
    nawet butonierkę precz wyrzucił na rzecz sztywnych glanów, o życie!!!

  5. Gospodarz Domu Anioł
    | ID: 9f8ee66e | #5

    Przecież Sanocki nie jest kandydatem PiS. Poparcie zostało mu oficjalnie cofnięte, i bardzo słusznie, ale widzę, że NGO na to nie zważa i próbuje dalej kreować tą fikcję.

  6. Gospodarz Domu Anioł
    | ID: 9f8ee66e | #6

    @Eleonora
    Pani Eleonorci przypominam – Niedziela, odpowiednio skreślona karta, i w zębach do urny.

  7. Eleonora
    | ID: 6b5fc954 | #7

    A kupisz mi Corego klej?!

    A pan Sanocki żywion jeszcze!
    Czyli może kandydować, nawet wbrew partii:))
    Jejku, ale partyjnaictwo:

    Partia. Należeć do niej,
    z nią działać, z nią marzyć
    z nią w planach nieulękłych
    z nią w trosce bezsennej
    wierz mi, to najpiękniejsze

    Tak powiadała nasza Wisia kochana:)

  8. Eleonora
    | ID: 6b5fc954 | #8

    http://opole.gazeta.pl/opole/1,35086,10411623,Jaki__Odbierzemy_przywileje_Mniejszosci_Niemieckiej_WIDEO_.html

    Po tym wyskoku, to wydaje się, że nikt poważny nie powinien zagłosować na Jakiego.
    Ten człowiek naprawdę narobi wszystkim biedy swoim przywiązaniem do mikrofonu:(
    Panie Jaki wiem, że jest pan nad wyraz mądrym (inaczej) młodziencem, ale przekracza pan poziom hipokryzji ( żeby nie powiedzieć ostrzej), naprawdę, niech pan skończy tę błazenadę!

  9. Ozi
    | ID: 711eda8b | #9

    Eleonora, żałosne jest to co imputujesz! Czas na zmiany i pora zacząć od ludzi.

  10. Eleonora
    | ID: 6b5fc954 | #10

    Ozi

    Imputować

    przypisywać komuś złe intencje; obmawiać

    Szanowny panie, ja nie imputuje,
    pan Jaki skompromitował się sam, bez mojej pomocy.
    na dowód tego wkleję panu kilka komentarzy ( w miarę łagodnych) sam się pan przekona jak te niemądre słowa pana kandydata ocenili wyborcy:)
    Patryk Jaki ośmiesza PIS i tyle….

    Gość: nauczyciel 05.10.11, 12:56 Odpowiedz
    Ten Pan Kandydat promuje się bezceremonialnie, ulotkowo przed kościołami, jego oblicze poraża w autobusach i za najbliższym rogiem, a wygłaszając manifest przedustawowy… czyta z kartki.

    Synku za wcześnie, jeśli w ogóle jest dla Ciebie miejsce w polityce!

    Szanowny Panie Jaki,
    to, że Prezes bredzi to nic nowego. Ale wydawałoby się, że człowiek młody i wykształcony ma pojecie o świecie. A tu taki psikus (sic!)
    Pozdrawiam serdecznie niedoszłego posła (mam nadzieję)
    Marcin Tumulka

    Gość: ciamciaramcia 05.10.11, 16:06 Odpowiedz
    Jaki myśli, że ot tak sobie skasuje Niemcom przywilej posiadania madatów w sejmie. Jak się Berlin o tym dowie, a jak burknie, to dzielny Patryk znów się będzie musiał chować pod samochodem, tak jak to niegdyś bywało.
    Nawiasem mówiąc trochę mi chce śmiać z Jakiego, bo sam się wystrychnął na dudka. Jeszcze nie tak dawno działacz PO, a w tej chwili musi udawać ciemnogrodzianina i prowadzić te wszystkie dziesiętnice dla staruszek.

    Kandydat Nijaki tak jak i Kaczka dziwaczka, znów postanowił wyciągnąć kartę antyniemiecką. Panowie z Pisu, to się robi powoli żałosne, przejadło się i dawno ma efekt odwrtony do zamierzonego. Opolanie specjalnie zrobią Panu pstryczka w nos i pójdą głosować na Gaidę i Rascha z Mniejszości Niemieckiej. Gospodarczo wcale nie będzie to zły wybór bo nie miał bym nic przeciwko, żeby kupić sobie przy zarobkach 1500 zł litr paliwa za 1,5 zł, tak jak Niemiec kupuje przy zarobkach 1500 Euro litr za 1,5 Euro.
    Re: Jaki: Odbierzemy przywileje Mniejszości NiemiIP: *.internetdsl.tpnet.pl
    Gość: ciamciaramcia 05.10.11, 16:25 Odpowiedz
    Słusznie prawisz Jerzyku. Gdybym miał do wyboru Jakiego i Gallę, bez wahania wybrałbym tego drugiego, mimo że Niemiec. Ale człek z niego rozsądny, kulturalny, łagodny, a przede wszystkim kompetentny.

    Kompleksy, kompleksy i jeszcze raz kompleksy! I dwulicowość! Na Opolszczyźnie zlikwidować dwujęzyczne tablice, a jak. Polska to przecież! Wara!

    A jak Litwini próbują to samo zrobić z polskojęzycznymi tablicami, szkołami itd. to larmo, że tak nie wolno, boć wy wszyscy na około to Szwaby, Ruskie, Pepiki, Makaroniarze, Kacapy, a tylko MY to Dumny Naród Polski. Oczywiście, według Pana Prezesa i Pana Jakiego, nie każdy może przynależeć do tego Narodu!

    A tak poważnie, Panie Jaki, czy to co Pan mówi, to się dzieje naprawdę w Pana głowie?

    Chyba nie. Jak był w Platformie to gadał na odwrót.
    Re: Jaki: Odbierzemy przywileje Mniejszości NiemiIP: *.internetia.net.pl
    Gość: hej! 05.10.11, 16:38 Odpowiedz
    Patryku lepszego prezentu Platformie zrobić na 5 dni do wyborów nie mogłeś :-)

    Gość: PUMA 05.10.11, 19:27 Odpowiedz
    Jaki się powinien zastanowić, co mówi. Litwini tylko czekają na takich sprzymierzeńców by odebrać przywileje w wyborach do PE czy Sejmasu dla Polskiej Akcji Wyborczej…

    Jeszcze trochę a PIS będzie jak Hitler, który w imię przyjaźni z Mussolinim i Antonescu zgodził się na wypędzenie Niemców z Besarabii i Południowego Tyrolu. To może dogadamy się z Litwinami, my im oddamy Litwinów z Puńska a oni nam przekażą naszych z Wilna? Polska dla Polaków!

  11. ProPL
    | ID: 4d703026 | #11

    Ciekawe jest to, że Polacy nawet w imię wspólnego interesu nie potrafią „mordy w kubeł” i po prostu iść swoim frontem. Opluwają rodaków wskazując na cnoty pana G. i R. z tą małą różnicą, że Polacy za rządów Niemców w Polsce będą po raz kolejny czyścibutami w najlepszym wypadku, a tu powstanie szanowna Rzesza i owszem, zarobki to będą, ale dla wyższej klasy, nie dal czyścibutów.

  12. Ozi
    | ID: 711eda8b | #12

    Eleonora,’
    poproś o jeszcze pare wpisów POmyji i postkomunę. bo tych mi tu brakuje.A zapomniałem o fachowcach z partii buraczanej oni też się przylączą do nagonki.
    Ile wpisów pozytywnych za Patrykiem Jakim mam wkleić? 5,10,20 – to żałosne czego wyzwala czas wyborów!!! Dla coniektórych robi się nerwowo. A młodość to zaleta nie ułomność, raz kolejny przywołam hasło- czas na zmiany w PiS zacznijmy od ludzi!!

  13. Eleonora
    | ID: cd0c1a5f | #13

    Uważasz, że ktoś, komu niekoniecznie podobają się wyskoki Jakiego, głupawe i szkodliwe w końcu, z miejsca jest zwolennikiem PO?!
    No ładnie, jak za komuny: Kto nie z mieciem- tego zmieciem:-)
    Jesteś żałosny, bo nie potrafisz pojąć robaczku zawiłości polityki międzynarodowej….
    I wydaje się, że Jaki też nie bardzo wie na jaki grunt wlazł z mikrofonem w łapie!

    A co do hasełka: masz rację
    Czas na zmiany!
    Patryk do sprzątania upstrzonego plakacikami miasta,
    z dala od wielkiej polityki:-)

  14. Gospodarz Domu Anioł
    | ID: fe011231 | #14

    @Eleonora

    Spokojnie. Znowu się pani denerwuje czego wyrazem jest ten bełkotliwy potok słów. Niech pani ochłonie, bo i tak w niedzielę jest pani zmuszona do wykonania tego jednego, jedynego ruchu i może się pieńić ale nic na to nie poradzi.

  15. Eleonora
    | ID: cd0c1a5f | #15

    Pan Anioł wie co oznacza słowo Bełkot?!
    Pan Anioł jest klasycznym przykładem rasowego partyjniaka:)
    A z takimi lepiej nie zaczynać, bo dla ukochanej partii potrafią wiele….
    Ale najlepiej im wychodzi wyłączenie pracy mózgu:((
    I tak zawsze na tym traci tylko Polska…. żal!

  16. Łopolanin
    | ID: 60c99267 | #16

    @Eleonora
    Patryk Jaki nie ma czasu na sprzątanie po sobie plakatów – w końcu przemęcza się na conajmniej trzech polityczno-partyjnych stołkach – jako asystent posła, asystent senatora (w nieistniejącym biurze, za to z fizycznie wpływającą na konto pensją), no i jako najbardziej lanserski opolski radny… A obecnie zaciera ręcę i zastanawia się, gdzie się wkręcić, jeśli wybiorą go na wiejską. Gdzie niewiele robić, obsadzając swoim kuprem kilka dobrze płatnych stołków naraz i gdzie można wkręcić swoich nieudolnych, miernych ale wiernych przydupasów, pokroju „Premiera z Dambonia”

  17. Gospodarz Domu Anioł
    | ID: fe011231 | #17

    @Eleonora
    Aha i pani jedynie wie co to jest dobro Polski, bo nie popiera żadnej partii. No to dalej takiego poczucia nieomylności i prżeświadczenia o własnej wyjątkowości życzę. Daleko pani na tym zajedzie, oj daleko.
    A tymczasem kartkę w szczękę (pewnie sztuczną) i do urny. Już !!!

  18. Łopolanin
    | ID: 1a5e588f | #18

    @Gospodarz Domu Anioł
    Skąd wiesz że Eleonora nie popiera „Żadnej” partii? Może popiera, ale jedną z mniejszych organizacji partyjnych… Żaden Polak nie ma obowiązku popierania PO albo PiSu… Każdy Polak ma za to prawo sądzić że żadna z tych dwóch partii nie potrafi rządzić dobrze naszym krajem… Obecny system wyborczy w Polsce działa na korzyść partyjnym manipulantom. Krajem powinni rządzić nie politykierzy, zdolnie balansujący w sondażowych słupkach i obiecujący każdemu co popadnie. Rządzić powinni ideowcy i eksperci. Podstawą do kandydowania powinno być wykształcenie przynajmniej wyższe i opinia psychologa, poświadczająca że dany osobnik nie jest skończonym egoistą, sadystą czy też psychopatą. Test na IQ, albo egzamin z wiedzy o Społeczeństwie też byłyby pomocne, w przesianiu buraków. Potrzebne są też zmiany w ordynacji wyborczej, przed którymi broni się tak PiS jak i PO – mowa o okręgach jednomandatowych…

  19. Łopolanin
    | ID: 1a5e588f | #19

    @Ozi
    Ozi… „Czas na zmiany w PiS, zacznijmy od ludzi”. Ból jest taki, że NiJaki ma tą samą mentalność co partyjny beton, pokroju Kłosa… Zresztą nauki pan Patryk brał od ojca, który jak mnie pamięć nie myli kiedyś udzielał się w PZPR…

  20. Łopolanin
    | ID: 60c99267 | #20

    Nie lubię tak pisać komentarza, pod komentarzem, ale z tym PZPRem, to cofam- nie jestem tego pewien, być może pomyliłem osoby, a nie chciałbym tu kogoś przypadkiem oczernić… Na pewno ojciec Nijakiego w politykę się wplątał – był bowiem z nadania politycznego przewodniczącym Rady Społecznej Samodzielnego Zakładu Opieki Zdrowotnej „Centrum”. Wynikły z tego zresztą pewne kontrowersje, bo Zembaczyński chciał go odwołać i spotkał się ze sprzeciwem radnego Patryka… No i koniec końców jeden Nijaki w owej radzie zasiada, może nie jako przewodniczący… ale zawsze to stołek w kolekcji i kolejne źródełko dochodu z publicznej kiesy… http://www.bip.um.opole.pl/?id=302

  21. Eleonora
    | ID: cd0c1a5f | #21

    Panie Łopolanin, szkoda klawiatury na partyjniaków:((
    Mam wielką nadzieję, że Polacy to jednak mądry naród i nie dadzą się zwieść takiemu Jakiemu!

    Anioł
    Oczywiście, że popieram. Mój kandydat jest na odległym miejscu, bo beton wazniejszy…
    Ważniejszy od Polski nawet:!

  22. Ozi
    | ID: 70f8885b | #22

    Eleonora.
    Cieżko odpowiadać na bzdety! Co ma polityka miedzynarodowa do opolskiego grajdołu!!
    Wracaj pod kamień i nie napinaj się bo ci żyłka peknie.
    Po stokroć wolę Jakiego od kandydatów pokroju Kłosa,Czerwonki itp.
    Różnica polega m.inn.na tym,że temu młodemu człowiekowi jeszcze sie chce coś robić…

  23. Eleonora
    | ID: cd0c1a5f | #23

    „Cieżko odpowiadać na bzdety! Co ma polityka miedzynarodowa do opolskiego grajdołu!!”

    Ano to matołku, że może się stać, że opolszczyzna ” wyjedzie” z Polski, na przykład:)

    A co ma robota do Jakiego?!
    Jesli tak bardzo pragniesz coś „robić” z panem Patrykiem- idź więc do kamieniołomu, tam się ” narobicie” że hoho!
    A ja sądzę, że pan Jaki szuka cieplusiej posadki:)
    i bardzo, bardzo, bardzo się stara o nią!
    A to są wybory parlamentarne, a nie poszukiwanie statystów bo aktorem Jaki jest lichym:)

  24. Ozi
    | ID: 70f8885b | #24

    Trzeba być „wybitnym inteligentem” by wyprowadzać opolskie, albo mocno ograniczonym – i skłaniam się ku temu drugiemu.
    Tylko pan Jaki walczy o …cieplutką posadkę…. raz kolejny nie bedę odpowiadał, bo to żenujące komentować takie wpisy,a poziom Eleonory powoli wbija się w rynsztok.
    Efektywnego taplania i nie obrażaj , bo IP to żaden problem.

  25. Eleonora
    | ID: cd0c1a5f | #25

    Ozi

    To dlaczego nie lubicie RAŚiu:)))))
    Inteligęcie?!
    Straszysz mnie robaczku?!?!?!
    Idź spać
    Dobranoc:)

  26. Gospodarz Domu Anioł
    | ID: 173eb722 | #26

    Jakby to wszystko co pisze pani Eleonorcia o naszym partyjniactwie, karierowiczowstwie i dążeniu jedynie do osiągnięcia „ciepłej posadki” było prawdą, to Ja droga pani, jakbym chciał to osiągnąć, to już bym się dawno do Platformy zapisał, a nie wspierał PiS.
    No i przypominam – w niedzielę kartka w ząbki i grzecznie wrzucamy do urny.

  27. Eleonora
    | ID: 785e069f | #27

    Ty już byłeś w Samoobronie w Pisie, i Bóg jeden wie gdzie jeszcze się przypętasz:(

  28. Jacek
    | ID: 2a05b2f0 | #28

    Najbardziej mi się spodobała pani, która pisze „chcę głosować na … i dlatego chcę poznać jego poglądy” . To miła i zapewne szalenie inteligentna osobo, z jakiego powodu podjęłaś tę decyzję, jeśli poglądów wybrańca nie znałaś? Ze względu na ładną buźkę? Czy nadal uważasz, że powinnaś mieć prawo do wybierania kto ma rządzić w naszym biednym kraju?

  29. gosia
    | ID: 7fd7fb81 | #29

    Jacek, nie pomyślałeś, że ktoś najzwyczajniej nie siedzi w polityce, a widzi plakaty ( różnych kandydatów ) i np. od niedawna skłania się ku PiS-owi. Jest może młoda to i młody jej się podoba. Przecież po to jest ten cały PR. A co Patryk w worku pokutnym i nieogolony powinien być? Ludzie dajcie na luz. My juz wiemy i rozumiemy wiele, ale jakiś przypadkowy czytelnik może sie zrazić.
    Coś mi się wydaje pani Eleonoro, że jest tu pani aby rozbić nas. Czy to nie jakieś jątrzenie celowe. Ciągle pani sie coś nie podoba. To takie dziwne przeczucie, i troche mi tu lewactwem zajeżdża. A może dewocją. Sama nie wiem….

  30. gosia
    | ID: 7fd7fb81 | #30

    @Łopolanin
    ale jesteś zazdrosny człowieku

  31. Eleonora
    | ID: 785e069f | #31

    @Gosiu

    A przed czym mam was rozbić?!
    Przecież wy już wiecie:))
    Nawet jesli nie znacie poglądów kandydatów…
    proszę pani niech pani przeczyta co piszę, a później pisze o lewactwie czy dewocji…
    śmieszna pani Gosia jest.

  32. Eleonora
    | ID: 785e069f | #32
  33. gosia
    | ID: 7fd7fb81 | #33

    No niestety rozbicie stało sie faktem w Opolu. To, że pani udziela się na portalu prawicowym i ciągle krytykuje kandydata. To nie jest rozbijanie? Niby pani wielką patriotką jest ale….
    Przed wyborami pora zewrzeć szyki. Może pani np. wychwalać i przekonywać do swojego wyboru. Ale obrażać innych kandydatów z tej samej partii? Pani wybaczy ale odbieram to jako rozbijanie.

  34. fajne
    | ID: 785e069f | #34

    Proszę pani, ja nie krytykuję kandydata, ja krytykuję jego postępowanie!
    Nie odróznia pani jednego od drugiego!?
    Być może pani imponują jacyś mali krętacze, mnie niestety- nie:)
    Proszę obejrzeć oświadczenie tego pana w/s Mniejszości Niemieckiej.
    Żenada to zbyt mało powiedziane!
    On swoją wydumaną „wielkością i mądrością” kompromituje PIS
    Mało się media naszczekały na Kaczyńskiego i Angele?!
    Mało?!?!
    Po co taki (….) jeszcze dorzuca do pieca!??!
    Czy pani kandydat i pani sama rozumiecie słowo ” zewrzeć szyki”?

  35. fajne
    | ID: 785e069f | #35

    aha- zmieniłam login
    Eleonora pożegnała (już na dobre ten portal) naprawdę, cieszcie się!
    Pa!

  36. gosia
    | ID: 7fd7fb81 | #36

    ALE KOMPROMITACJA !!!
    Eleonora zapomniała się i nie zmieniła jednego z wielu nicków. A może to jest facet???
    Stary tłusty SB-ek. Cha cha cha !!!

  37. fajne
    | ID: 785e069f | #37

    Jedynym, który różnorako się podpisuje jest pan Grzesiu, wasz kolega.
    Bień, Anioł, czy jakoś jeszcze…
    Ja pani powtarzam, po naszej rozmowie, podczas której udowodniła pani swoją indolencję, postanowiłam dać sobie świety spokój z NGO ( cieszysz się Grzesiu?)
    Mam serdecznie dosyć waszego dziwnego pojęcia patriotyzmu….
    Nie jesteście z mojej bajki.
    Pozdrawiam bardzo serdecznie i dziekuję wszystkim udzielającym się tutaj patryjotom za słowa otuchy i prawdziwie chrześcijańskiej miłości:))
    Pani Gosiu pani również dziękuję za miłe słówka, a jakie subtelne… Jak na bojowniczkę spod znaku Natalii Krupskiej przystało:))
    Na koniec przeczytajcie ciekawe oświadczenie na stronie pana Dakowskiego.

    http://dakowski.pl//index.php?option=com_content&task=view&id=4480&Itemid=100

  38. | ID: 2aec8f52 | #38

    Trochę źle zadane pytanie nr 10. Wiadomo, że chodziło o raś bo za integralnością to każdy będzie.

  39. 14 października 2012, 20:14 | #1
Komentarze są zamknięte