Rewitalizacja trasy Częstochowa – Fosowskie zbliża się do półmetka. Odnowione tory pozwolą podróżnym jadącym z Warszawy przez Częstochowę i Opole dostać się do Wrocławia w ciągu około 3 godzin i 30 minut.
Prace na trasie Częstochowa – Fosowskie prowadzone są zgodnie z planem. Jeszcze pod koniec 2013 roku zrealizowano część działań przewidzianych 2014 r. Ekipy robocze przygotowały tory dla specjalnej maszyny PUN, która rozłoży nowe podkłady i szyny. Prace polegały przede wszystkim na oczyszczeniu tłucznia. Układanie szyn za pomocą maszyny PUN odbędzie się na tym odcinku w marcu i kwietniu 2014 roku.
Mimo zimowej pory cały czas trwają roboty na przejazdach kolejowych oraz na mostach wiaduktach i przepustach – wykonywane są odwodnienia liniowe oraz roboty związane z przebudową sieci trakcyjnej na szlaku i stacjach. Na odcinku Herby Stare – Blachownia trwa wzmacnianie podtorza a na samej stacji Blachownia rozpoczęto remont peronów.
Rewitalizacja trasy Częstochowa – Fosowskie obejmuje prace na łącznie ponad 98 km torów. Efektem realizacji tego projektu będzie skrócenie czasu przejazdu z Warszawy do Wrocławia, poprzez uruchomienie szybkiego połączenia przez Częstochowę i Opole. Podróż miedzy tymi dwoma miastami w Polsce potrwa jedynie około 3 godzin i 30 minut.
Rewitalizacja odcinka Częstochowa – Fosowskie umożliwi również uruchomienie bezpośredniego połączenia z Częstochowy do Kielc – przejazd zajmie ok. 1 godziny 25 min. Podróżujący z tego miasta oszczędzą także czas w drodze do Krakowa, gdyż pojadą 1 godzinę 45 min zamiast 2 godzin, Koniecpola 45 min. zamiast ponad 1 godziny, Lublińca ok. 35 min.
Działania PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. pozwolą na przywrócenie prędkości 120 km/h dla pociągów pasażerskich i 70 km/h dla towarowych. Mają też na celu podwyższenie bezpieczeństwa ruchu pociągów i komfortu podróżowania.
Zakończenie inwestycji POIiŚ 7.1-67 „Polepszenie jakości usług przewozowych poprzez poprawę stanu technicznego linii kolejowych nr 61 i 700 na odcinku Częstochowa – Fosowskie” jest planowane na przełomie 2014 i 2015 roku, wówczas będzie możliwe uruchomienie nowych, szybkich połączeń kolejowych.
PKP PLK
Czas pokaze, kiedy to szybkie połączenie kolejowe Wrocław Warszawa bedzie uruchomione.Jest potrzebne,ale znajac realia gospodarcze, realia finansowania nowych torów jestem sceptyczna co do terminowosci wykonania.
@Irena
Oczywiście mamy kolejnego specjalistę od torów i kolei. Proszę zapytać się w Lublińcu czy Kluczborku, czy remont linii poszedł zgodnie z planem. Z tego co ja wiem, nawet przed czasem.
zobaczymy jak będzie się jechać pindolino tez miało zrewolucjonizować kolej a rdzewieje podobno pod Warszawą