Jak podaje portal Wirtualnemedia.pl wszystkie spośród 15 najpopularniejszych dzienników regionalnych zakończyło lipiec br. ze spadkami sprzedaży. W rankingu najwięcej stracił “Dziennik Bałtycki”, niewiele lepiej jest z „Nową Trybuną Opolską”.
Na pozycję lidera zestawienia awansowała „Gazeta Pomorska” (Media Regionalne). Średnia sprzedaż ogółem tego tytułu w lipcu br. wyniosła 52 358 egz., czyli o 11,86 proc. mniej niż rok temu – pokazują dane Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowane przez portal Wirtualnemedia.pl. Jest to jednocześnie najmniejszy spadek w zestawieniu.
Na drugie miejsce spadł „Polska Dziennik Zachodni” (Polskapressse) ze średnią sprzedażą ogółem w lipcu br. na poziomie 51 091 egz., po spadku o 18,23 proc. Na podium znalazł się jeszcze „Głos Wielkopolski” (Polskapressse), którego wynik sprzedażowy spadł o 13,57 proc. do poziomu 35 725 egz.
Z kolei największym spadkiem sprzedaży dotknięty został “Dziennik Bałtycki” (Polskapressse). Znajdujący się na piątym miejscu tytuł zanotował spadek o 23,81 proc., a jego średnia sprzedaż ogółem wyniosła 32 064 egz.
15 na liście jest „Nowa Trybuna Opolska” (Media Regionalne), która w lipcu br. sprzedała się w prawie 18,5 tys. egzemplarzy. W analogicznym okresie w 2011 r. sprzedawała się w 22,1 tys. egzemplarzy. Spadek sprzedaży zauważalny, bo o 20,16 proc. mniej niż rok temu!
Przypomnijmy, że ostatnio pisaliśmy o styczniowej sprzedaży NTO, która wynosiła niewiele ponad 20 tys. egzemplarzy. Jak widać przez pół roku sprzedaż tego dziennika spadła o 1,5 tys. egzemplarzy. Tendencja malejąc jest zauważalna papierowego wydania NTO.
Stąd jak słyszymy szansę redakcja NTO upatruje, w przystąpieniu przez Media Regionalne do projektu Piano Media. Efektem tego są widoczne od września płatne artykuły w internecie. Tylko dostęp do nich kosztuje 19,90 zł miesięcznie, a treści nie są zbytnio specjalistyczne i wyszukane. Dzięki opłacie uzyskuje się dostęp do 42 portali, z czego większość należy do gazet regionalnych. Zysk jest dzielony przez czas jaki poświęca czytelnik na portalu. Tylko, kto będzie chciał płacić m.in. za teksty prof. Nicieji czy „historyka” Artura Janowskiego?
Oprac. TK
źródło: http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/dzienniki-regionalne-w-szybkim-tempie-traca-czytelnikow
NTO to tuba propagandowa MN, RAŚ i PO. Cenzura tam jak w PRL, wystarczy na forum napisać kilka słów prawdy o reżimie Tuska i cenzor usuwa zaraz wypowiedź.
Piano z góry skazane jest na POrażkę, osobiście wątpię, aby przy tej drożyźnie jaka panuje w POlsce i innych opłatach z księżyca, znaleźli się jeszcze desperaci, którzy będą płacić za dostęp do informacji, co tu dużo mówić niewysokich lotów.
Wiecie, że NTO nazywane jest „Głosem Helmuta” ??? dobre nie ?? :)
Tak skończą wszystkie media, które nie reprezentowały spraw całego narodu, ale tylko partii „cudu irlandzkiego” Ludzie maja dość rządowej propagandówki w TVP, TVN, niedopuszczenia na multipleks niezaleznej katolickiej telewizji TRWAM. Ludzie mają dość obłudy , pijaru i sitw,jak dobitnie zostało to pokazane w Gdańsku. Wszyscy do usług dla rządzącej Platformy Obywatelskiej od prokuratorów, sedziów, lokalnego biznesu ,po media , a opozycja, a zwykły obywatel wg rzadzacych obecnie to moher, oszołom,bydło, wataha, rynsztok- tyle jesteśmy warci dla rzadzacej obecnie partii !!!!!!!
Więc nie ma sie temu zjawisku co dziwić !!!
Internet zarzyna gazety. Po co płacić za gazetę jeśli można mieć to samo za darmo w necie?
Kto dziś czyta szmatławca!!! Wazelinarze, pokemony władzy,tuba helmuta.