Chadecy: „W ZChR nie ma tendencji do uginania się pod presją z UE, ani żebrania o eurosrebrniki”

Zastępca Naczelnego

Rzecznik ZChR Paweł Czyż/ngopole.pl

Przewodnicząca Komisji Europejskiej Ursula von den Leyen potwierdziła, że Komisja Europejska zaakceptowała Krajowy Plan Odbudowy dla Polski. Są jednak warunki w postaci kamieni milowych dotyczących praworządności. – Pierwsza wypłata nastąpi gdy wszystkie kamienie milowe zostaną wdrożone – powiedziała szefowa KE, która gościła w Warszawie.

Porozumienie między polskim rządem a KE w dalszej perspektywie odbije się na kieszeniach Polaków, a żadnej gwarancji wypłaty środków nie ma. Najbardziej niebezpiecznym dla finansów Polaków rozwiązaniem jest narzucenie wprowadzenia podatków samochodowych. Pierwszy podatek ma dotyczyć osób rejestrujących samochody z silnikiem benzynowym albo diesla. Opłata, ma zachęcać do kupowania samochodów elektrycznych albo wodorowych. Wysokość podatku nie jest jeszcze znana, a rząd zobowiązał się do wprowadzenia go za dwa lata. Z kolei za cztery lata wprowadzony ma być inny podatek, a dokładnie to kara za posiadanie samochodu napędzanego benzyną lub olejem napędowym. Warto zapytać zatem o to, czy rząd Mateusza Morawieckiego uważa, że Polacy mają poruszać się po nowych autostradach i drogach ekspresowych zaprzęgami konnymi i saniami śnieżnymi? Zdecydowaną większość naszych rodaków nie stać na zakup pojazdów elektrycznych. Nie ma też koniecznej infrastruktury, aby masowo korzystać z „elektryków”. Komunikacja zbiorowa też szwankuje – szczególnie na terenach postPGRowskich, tam gdzie drogi powiatowe są w fatalnym stanie. Można zaryzykować tezę, że w Unii Europejskiej wykorzystuje się wojnę na Ukrainie do sztucznego windowania cen paliw, po to, aby zmusić kierowców do oswojenia się z koniecznością zakupu aut elektrycznych, a ceny węgla są w Polsce tak wysokie również dlatego, aby Polacy pozbywali się kotłów i tradycyjnych pieców na miał węglowy, tzw. ekogroszek czy sam węgiel. Oczywiście ironizuję, według eurokratów Polacy mają zimą ogrzewać się dzięki energii pochodzącej z masowych inwestycji w fotowoltaikę. To szaleństwo trzeba zatrzymać i dlatego istotnym jest, aby posłowie Zjednoczenia Chrześcijańskich Rodzin znaleźli się w Sejmie RP, który zostanie wybrany w roku 2023. W ZChR nie ma tendencji do uginania się pod presją z UE, ani żebrania o eurosrebrniki”

– mówi nam Paweł Czyż, rzecznik prasowy Zjednoczenia Chrześcijańskich Rodzin.

Unia rzuciła Polskę na kolana. Szefowa KE Ursula von der Leyen przyjęła akt bezwarunkowej kapitulacji polskich władz w sprawie sądownictwa i KPO mówiąc, że pierwsze euroSrebrniki wpłyną po wdrożeniu nowego prawa czyli dyktatu UE. Na Boga, ile warta jest Polska suwerenność?”

– tak skomentował na Twitterze porozumienie prezes ZChR dr Bogusław Rogalski.

Podatek od pojazdów spalinowych i wyższa opłata za rejestrację takich aut – wynika z tzw. kamieni milowych zapisanych w KPO. Minister Łukasz Schreiber ocenił, że „to wszystko zostałoby narzucone tak czy inaczej”. – Tak samo jak pakiet mobilności – nigdzie się na niego nie godziliśmy, a i tak PE we współpracy z KE to przepchnął – powiedział w Radiu Plus szef Komitetu Stałego Rady Ministrów.

– Mimo wszystko jeżeli spojrzymy na zyski i straty, to bilans wychodzi dodatni – ocenił członek rządu Mateusza Morawieckiego. Szef Komitetu Stałego Rady Ministrów był pytany, czy w związku z wyższą opłatą rejestracyjną i nowym podatkiem bilans będzie też dodatni dla osób poruszających się samochodami spalinowymi. Jak bardzo wzrosną koszty dla kierowców? – Nie chcę zgadywać w tym momencie – oświadczył minister.

– czytamy na łamach rp.pl.

Piotr Galicki

Komentarze są zamknięte