Francuska sieć supermarketów poinformowała na swoim koncie na Twitterze, że wstrzymuje kampanię reklamową w Telewizji Polskiej, ponieważ emitowane w niej treści „nie odpowiadają wartościom” firmy. Francuska centrala Carrefoura odniosła się do wpisu popularnej użytkowniczki Twittera o nicku Claire Underwood. Zapytała ona, czy firma wie, że „jej wydatki reklamowe finansują najbardziej obrzydliwą nienawiść anty-LGBT”, jako przykład podając rubrykę „tęczowa zaraza”, która miała znaleźć się na portalu tvp.info – podał Onet.pl.
Dzień dobry, te treści nie odpowiadają naszym wartościom. Po otrzymaniu pani sygnału wstrzymaliśmy trwającą kampanię. Podwoimy naszą ostrożność w tym obszarze wraz z polskim oddziałem Carrefoura”
– odpisała firma ze swojego oficjalnego konta.
Carrefour na podstawie fake news wstrzymuje swoją kampanię reklamową w TVP. Ciekawe, że gdy niemiecka ZDF faktycznie emitowała kłamliwy serial „Unsere Mütter, unsere Väter” – szargając dobre imię żołnierzy Armii Krajowej, to wówczas francuska sieć nie wstrzymywała swoich kampanii w telewizji niemieckiej. W naszej opinii, wpisanie się tej sieci w nagonkę na TVP, uzasadnia uruchomienie w Internecie akcji pod hashtagiem #BoycottCarrefour. To działanie całkiem adekwatne do włączenia się przez Carrefour do promowania ideologii LGBT”
– powiedziała Niezależnej Gazecie Obywatelskiej Monika Socha-Czyż, przewodnicząca okręgu bielskiego Zjednoczenia Chrześcijańskich Rodzin.
Bonjour, ces contenus ne reflètent pas nos valeurs. Suite à votre signalement, nous avons arrêté la campagne en cours.
Nous allons redoubler de vigilance avec @CarrefourPolska sur ces sujets.— Carrefour (@CarrefourFrance) November 25, 2020
Już po publikacji artykułu przez Onet do sprawy odniósł się szef portalu tvp.info, który na Twitterze napisał, że jego portal „nie ma i nigdy nie miał rubryki >>tęczowa zaraza<<„.
Carrefour Polska przesłał portalowi oświadczenie, w którym zapewnia, że „przestrzega najwyższych standardów w zakresie poszanowania różnorodności”.
Wskazana w poście na Twitterze reklama, została błędnie wyświetlona w związku z zautomatyzowanym zakupem kampanii reklamowych na platformach VOD, na co natychmiast zareagowaliśmy wstrzymując ją oraz wdrażając silniejsze wykluczenia dla tego rodzaju automatycznych kampanii reklamowych (wykluczenia dotyczącego m.in. tematów związanych z rasizmem, dyskryminacją, seksem, przemocą, itp.)”
– napisał polski oddział firmy.
Onet.pl/Piotr Galicki
Jeszcze się wycofajcie z Polski, będziemy bardzo zadowoleni.
Też boedronkę trzeba bojkotować – polskie szefy nieetyczne -dyr .ich łgał i nie przyjął mnie do pracy -kasjera bom niepełnosprawny i lekarz zakł.ich ze 10 kg mogę tylko dżwigać -odeszła dyskryminowana-choroba reum.kolana -też kaufland- na fieldorfa 41 w-wa mieli przyjąć na kasjera a nie wzięli – w lutym na spędzie w biurze pracy -tak-nie ma u nas dyskrym.ze wzgl.na wiek i zdrowie a odmówili dyrektorka telef. bo 63 l.to nie – a w sądzie pracy W-wa Praga -okregowym – jeden z kasty za nimi lapówkarz i dupowłaz niemiecki żądał ode mnie zapłaty od pozwu -od biedaka – z 20 000 zł kosztów -taki gad !!
Mama swoich produktów dosyć i to bezpicznych, więc się wycofajcie szybko