Nowe hasło promocyjne „Przebojowe Opole” nawiązuje do tradycji muzycznych naszego miasta, które jest znane w całym kraju jako Stolica Polskiej Piosenki. Jednocześnie Opole jest miastem o bogatej ofercie, które umożliwia wszechstronny rozwój w wielu dziedzinach, m.in. w kulturze, sporcie, działalności społecznej oraz biznesowej.– Opole to miasto, w którym dużo się dzieje. Każdy znajdzie w nim coś dla siebie. Nasze miasto dynamicznie się rozwija i stale dąży do podnoszenia jakości swojej oferty, co przekłada się na jakość życia mieszkańców, a także zainteresowanie turystów i inwestorów – argumentuje Arkadiusz Wiśniewski, Prezydent Opola.
– Opole to miasto znakomitych festiwali. Najbardziej znany jest oczywiście Krajowy Festiwal Polskiej Piosenki, ale popularność zdobywają również Opolskie Lamy, Opole Songwriters Festival, Festiwal Książki, Fotografii czy przeniesiony ostatnio do Opola Yach Film. Znakomicie spisują się opolskie kluby sportowe, a zwłaszcza Odra Opole, Gwardia i Orlik. Dobra atmosfera wokół wydarzeń kulturalnych i sportowych buduje klimat miasta. Zamierzamy to wykorzystać dla promocji Opola – dodaje Łukasz Śmierciak, Naczelnik Wydziału Promocji.
Dodatkową zaletą Opola jest jego kameralność i bliskość przyrody. W Opolu można wsłuchać się w rytm natury i uciec od zgiełku miasta. Bogatą ofertę Opola i przebojowość odzwierciedla nowe logo Opola przygotowane we współpracy ze Zbigniewem Pelonem, artystą plastykiem wywodzącym się z Opola, który ma na swoim koncie osiągnięcia w kraju i za granicą, m.in. zwyciężył w konkursie na logo Województwa Małopolskiego (2015), przygotował koncepcję prezentacji Opolszczyzny na targach EXPO w Hannoverze.
– Nowe logo Opola jest dynamiczne i kolorowe. Kojarzy się muzycznie, chociażby poprzez nutkę wkomponowaną w znak graficzny. Powinno dobrze kojarzyć się również fanom dyscyplin sportowych. Oprócz kolorystyki podstawowej loga, zaproponowałem kilka osobnych wariantów kolorystycznych dla takich obszarów jak kultura, sport, natura, biznes – podsumowuje Zbigniew Pelon.
będzie promowane od 2018 roku, po zakończeniu Jubileuszu 800-lecia Opola, na wszystkich oficjalnych materiałach promocyjnych miasta, takich jak kalendarze, albumy czy foldery turystyczne.
Koszt opracowania nowego logo wraz z podstawową Księgą Znaku określającą zasady jego użycia oraz przykłady zastosowania na rożnych materiałach graficznych wyniósł 10 tysięcy złotych.
za www.opole.pl