3 grudnia format wiadomości tekstowych SMS będzie obchodził swoje 25 urodziny. Jego popularność nie spada – Polacy w zeszłym roku wysłali ponad 50 mld wiadomości. SMS to wciąż najbardziej skuteczna w dotarciu do odbiorcy forma przekazywania informacji w sieciach komórkowych.Liczba przesyłanych przez Polaków wiadomości to około 1000 SMS-ów na osobę – mówią badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Kanał SMS jest wybierany głównie do przekazywania krótkich, pilnych wiadomości, a także składania życzeń. Według sondażu Instytutu Badań Opinii RMF z 2016 roku, 71 proc. Polaków złożyło świąteczne życzenia za pomocą wiadomości w formacie SMS, MMS (wiadomości graficzne) bądź przez telefon.
Statystyki światowe natomiast pokazują, że co minutę wysyłanych jest 15 mln wiadomości SMS. Popularność tego formatu nie gaśnie pomimo rosnącej dominacji komunikatorów internetowych; SMS to rodzaj komunikacji coraz częściej wybierany przez marketingowców, cechujący się bardzo wysoką skutecznością dotarcia do odbiorcy.
„SMS to sprawdzony kanał komunikacji i wbrew pogłoskom o jego końcu, wciąż niesie duże korzyści dla biznesu – szybkość generowania i dostarczania komunikatów, niezależność od dostępu do sieci oraz otwieralność na poziomie nieosiągalnym dla innych kanałów” – mówi menedżer PR Andrzej Ogonowski z firmy SMSAPI. „Marki chętnie wybierają ten kanał komunikacji, co potwierdzają nasze statystyki – w 2016 roku wysłaliśmy do klientów 540 mln wiadomości” – dodaje.
Pierwszy w historii SMS został wysłany 3 grudnia 1992 roku przez Neila Papwortha, który postanowił w ten sposób złożyć życzenia bożonarodzeniowe swojemu współpracownikowi z firmy Sema Group Telecoms.
Wkrótce natomiast format SMS może zmienić się nie do poznania – GSMA, czyli organizacja zrzeszająca operatorów telekomunikacyjnych z całego świata, zapowiada wdrożenie nowego formatu RCS, który rozszerzy SMS o funkcje do tej pory zarezerwowane dla komunikatorów internetowych. (PAP)
oprac. W.S