Trwa nabór wniosków do konkursu grantowego na Inicjatywy Społeczne „Po Stronie Natury”. W ramach konkursu prywatne i publiczne placówki edukacyjne, fundacje, stowarzyszenia, samorządy mogą zgłaszać swoje pomysły na działania, na rzecz natury. W tym roku można pozyskać granty na sadzenie drzew, projekty z zakresu małej retencji czy np. działania promujące segregację surowców wtórnych. Konkurs realizowany jest w ramach programu ,,Po Stronie Natury”, którego inicjatorem jest Żywiec Zdrój a partnerami: Lasy Państwowe, Polskie Towarzystwo Turystyczno-Krajoznawcze, Fundacja Ekologiczna ARKA oraz Rekopol Organizacja Odzysku Opakowań. Maksymalne dofinansowanie, o jakie mogą się ubiegać autorzy każdego z projektów to aż 15 tysięcy złotych! Więcej informacji na www.postronienatury.pl
Inicjatywy Społeczne to konkurs grantowy na najbardziej kreatywne rozwiązania w zakresie ochrony środowiska naturalnego, edukowania na temat ekologii i kształtowania nawyków pro-ekologicznych. W ramach tegorocznej edycji konkursu wyodrębniono trzy kategorie zgłaszanych projektów:
- Ochrona lokalnych zasobów wodnych
- Segregacja surowców wtórnych
- Ekoinnowacje (inne, ciekawe projekty innowacyjne mające na celu promowanie idei ekologii, które nie mieszczą się w dwóch powyższych kategoriach)
Wiele form jeden cel
Organizatorzy dają uczestnikom konkursu szeroki wachlarz możliwości w zakresie formy zgłaszanych projektów. W ramach „Inicjatyw Społecznych” można ubiegać się o dofinansowanie projektów inwestycyjnych i edukacyjnych. Inicjatywa może przyjąć formę nasadzeń, instalacji, ale też akcji społecznej, happeningu, spektaklu edukacyjno-artystycznego, wystawy czy festiwalu. Ponadto, pomysły mogą dotyczyć stworzenia gry planszowej, aplikacji mobilnej. Form zgłaszanych projektów jest wiele, a cel? Jeden – działanie po stronie natury.
Dziś wpływ marek na otoczenie jest ogromny. To one mogą wprowadzać pozytywne zmiany i integrować ludzi wokół ważnych działań. Taką marką jest właśnie Żywiec Zdrój. Już od 9 lat wraz z Partnerami programu „Po Stronie Natury”, prowadzimy działania na rzecz natury. Dotychczas posadziliśmy ponad 5 milionów drzew, odnowiliśmy 1000 km szlaków oraz edukowaliśmy na temat zachowań proekologicznych. Zachęcamy również wszystkich Polaków do zaangażowania się w działania, mające na celu ochronę środowiska naturalnego. Inicjatywy Społeczne ,,Po Stronie Natury” to doskonała okazja do aktywizacji i integracji społeczności lokalnych z całej Polski wokół działań proekologicznych. Poprzez akcję pragniemy zainspirować kolejne podmioty do działania na rzecz natury. – mówi Inga Songin, Dyrektor Marketingu i PR Żywiec Zdrój
Każda instytucja może wziąć udział
Konkurs na „Inicjatywy Społeczne” jest kierowany do instytucji, które pragną działać na rzecz natury. Pomysły na pro-ekologiczne rozwiązania mogą zgłaszać przedszkola, szkoły publiczne i niepubliczne, uczelnie wyższe i instytuty naukowe, organizacje pozarządowe oraz wszelkie instytucje zajmujące się edukacją ekologiczną.
Przebieg konkursu:
- ETAP 1: Zgłaszanie wniosków: od 1 marca do 27 kwietnia 2017r.
- ETAP 2: Wybór przez jury 3 najlepszych projektów, które otrzymają dofinansowanie oraz 20 inicjatyw, z których konsumenci w czasie głosowania online wybiorą zwycięskie przedsięwzięcia.
- ETAP 3: Głosowanie on-line (rozpocznie się 11 czerwca 2017r.)
- ETAP 4: Ogłoszenie zwycięzców (7 lipca 2017r.)
Zgłoszenia konkursowe oceniać będzie jury, w którego skład wchodzą: inicjator programu ,,Po Stronie Natury” oraz konkursu – firma Żywiec Zdrój, Partnerzy programu – przedstawiciele: Lasów Państwowych, Fundacji Arka, Polskiego Towarzystwa Turystyczno-Krajoznawczego i Organizacji Odzysku Opakowań Rekopol.
Więcej informacji na www.postronienatury.pl
Kontakt:
Biuro Prasowe Żywiec Zdrój
Joanna Piczuła
Tel: 508 012 175
e-mail: [email protected]
Katarzyna Owsianko
Żywiec Zdrój S.A.
tel. 666 048 940,
e-mail: [email protected]
O programie
„Po Stronie Natury” to ogólnopolski program, którego celem jest działanie na rzecz ochrony zasobów naturalnych, z myślą o obecnych i przyszłych pokoleniach oraz kształtowanie postaw i świadomości ekologicznej Polaków. W ramach tegorocznej 9. edycji sadzimy kolejny, już 6-ty milion drzew. Edukujemy też o roli, jaką drzewa odgrywają w przyrodzie, ze szczególnym uwzględnieniem ich wpływu na zapewnienie zasobów wody na przyszłość, bo im więcej drzew, tym więcej czystej wody w naturze. We wspólne akcje angażujemy również konsumentów, bo nawet małe gesty mają wielkie znaczenie. Od wielu lat konsekwentnie prowadzimy realne działania na rzecz natury. Dotychczas posadziliśmy ponad 5 milionów drzew, odnowiliśmy blisko 1000 km szlaków turystycznych, a także dofinansowaliśmy 115 inicjatyw ekologicznych. Organizatorem programu jest Żywiec Zdrój oraz Partnerzy: Lasy Państwowe, Polskie Towarzystwo Turystyczno – Krajoznawcze oraz Fundacja Arka. Działania wspiera ambasadorka – Martyna Wojciechowska.
PARTNERZY PROGRAMU:
Żywiec Zdrój:
Żywiec Zdrój jest liderem na polskim rynku wody butelkowanej i największym producentem w kategorii napojów bezalkoholowych. Firma została również uznana za najbardziej odpowiedzialną publicznie wśród producentów w Polsce. Żywiec Zdrój to marka z misją – zachęca ludzi do picia zdrowiej i jest po stronie natury. Dlatego od lat prowadzi programy edukacyjne. Najbardziej znane to „Po stronie natury”, którego celem jest działanie na rzecz natury i „Mamo, Tato, wolę wodę”, poprzez który firma wspiera rodziców w kształtowaniu zdrowych nawyków żywieniowych, szczególnie zdrowego nawyku picia wody.
Lasy Państwowe:
Lasy Państwowe to największa w Unii Europejskiej organizacja zarządzająca lasami należącymi do Skarbu Państwa. Powstała w 1924 r. i dziś w imieniu skarbu państwa zarządza ponad 3/4 powierzchni lasów w Polsce (ok. 7,5 z 9,3 mln ha). Tuż po zakończeniu II wojny światowej lesistość wynosiła zaledwie 21 proc. Obecnie jest to 29,5 proc. I nadal lasów w Polsce przybywa. Leśnicy dbają też, żeby lasy były różnorodne biologicznie. 85 proc. rezerwatów w Polsce leży na terenie Lasów Państwowych. 40 proc. lasów w naszym zarządzie jest chronionych w ramach europejskiej sieci Natura 2000. Leśnicy dbają również o to, by gospodarka leśna, dostarczająca na rynek drewno, surowiec uniwersalny i ekologiczny surowiec, prowadzona była zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju.
Polskie Towarzystwo Turystyczno-Krajoznawcze:
Polskie Towarzystwo Turystyczno-Krajoznawcze jest największym, polskim stowarzyszeniem skupiającym ponad 65000 turystów oraz krajoznawców. Rozwija turystykę kwalifikowaną (głównie pieszą, górską, narciarską, rowerową i żeglarską), promuje krajoznawstwo, szkoli kadry turystyczne, prowadzi ponad 100 obiektów noclegowych o różnym standardzie, służących turystyce aktywnej oraz opiekuje się siecią ponad 60000 km szlaków turystycznych. Wspiera i popularyzuje ochronę przyrody, krajobrazu oraz dziedzictwa kulturowego. Uczestniczy w regionalnych inicjatywach mających na celu rozwój różnych form turystyki.
Fundacja ARKA:
Fundacja Ekologiczna ARKA łączy ekologię z działaniami społecznymi. Naszą pasją jest edukacja ekologiczna. Prowadzimy ogólnopolskie, innowacyjne akcje i kampanie. Angażujemy w działania ekologiczne miliony Polaków. ARKA została założona 2005 roku przez Wojciecha Owczarza.
Współpracujemy z samorządem lokalnym, biznesem, organizacjami pozarządowymi, szkołami i przedszkolami. Uczymy poprzez zabawy, gry, instalacje przestrzenne, nowoczesne technologie.
Najważniejsze programy ARKI: „Kochasz dzieci, nie pal śmieci”, „Rower Pomaga”, „Listy dla Ziemi”, „Kup Deskę”, „Mobilne Centrum Edukacji Ekologicznej”, „Dzień dobrych uczynków”, „Choinki Nadziei”, „Dzień Czystego Powietrza”.
Rekolpol Organizacja Odzysku Opakowań S.A.
Rekopol Organizacja Odzysku Opakowań S.A. została założona w 2002 roku przez czołowe polskie i międzynarodowe przedsiębiorstwa, w celu realizacji ciążących na przemyśle obowiązków odzysku i recyklingu opakowań wprowadzanych przez nich na rynek. Obecnie współpracuje z ponad 2 000 przedsiębiorców, których produkty opakowane są w blisko co 3 opakowanie trafiające na polski rynek. Rekopol to lider wśród tego typu podmiotów w Polsce. Realizując obowiązki przedsiębiorców tworzy największy w kraju system zbiórki selektywnej odpadów opakowaniowych na terenie 700 gmin. Rekopol prowadzi akcje edukacyjne dotyczące selektywnej zbiórki odpadów i świadomych zakupów. Przykładem zaangażowania w tym obszarze jest autorska, ogólnopolska kampania Dzień bez Śmiecenia. Wiele z tych działań podejmowanych jest wspólnie z przedsiębiorcami, współtworząc i realizując tym samym przedsięwzięcia z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu. Jako jedyny podmiot w Polsce Rekopol udziela licencji na znak towarowy „Zielony Punkt”.
*Żywiec Zdrój za Nielsen – Panel Handlu Detalicznego, Cała Polska (jako suma rynków: Hipermarkety, Supermarkety, Dyskonty, Sklepy spożywcze – Duże, Średnie, Małe, Sieci Chemiczne, Sklepy Winno-Cukiernicze, Stacje Benzynowe i Kioski); udział wartościowy w 2016 roku w kategorii Wody Butelkowanej z uwzględnieniem tzw. wód smakowych oraz udział wolumenowy w 2016 roku w kategorii Napoje Bezalkoholowe.