Kilometry Dobra, to kampania, która sprawia, że organizacje pozarządowe uzyskują pieniądze na realizację swoich celów. W ciągu ostatnich 3 lat do fundacji i stowarzyszeń trafiło już ponad 2,3 mln zł. na realizację 80 celów.
Kilometry Dobra działają w oparciu o współpracę organizacji i aktywnych osób z Polski i świata. Budujemy koalicję, która ma większą siłę przebicia w dotarciu do darczyńców i mediów. Kampania uczy odpowiedzialności, współpracy (organizacje finansują ją z własnych środków), dobrego zarządzania oraz promuje skutecznie i etycznie działające organizacje. A przede wszystkim wzmacnia je finansowo.
Zbieramy pieniądze na różne cele społeczne: edukację, bezpieczeństwo, ekologię, sport, kulturę, potrzeby humanitarne, kościół, niepełnosprawnych, zdrowie.
Dodatkowo, Kilometry Dobra to wygodny sposób zbierania pieniędzy, gdyż:
Każda organizacja zbiera na swój cel.
Pieniądze trafiają bezpośrednio do każdej organizacji, nigdy nie są jednym koncie.
Organizacje są wyposażane w materiały promocyjne (ulotki, skarbonki, bannery, roll upy, koszulki), dostają swoją stronę internetową, wsparcie techniczne i dedykowane szkolenie
z fundraisingu. Nad kampanią czuwa też zespół, który promuje działania organizacji
w mediach ogólnopolskich i kanałach społecznościowych.
Kilometry Dobra 2017 potrwają od 1 marca do 4 czerwca.
Przez 3 miesiące organizacje pozyskują pieniądze wszystkimi dostępnymi metodami: poprzez zbiórki w szkołach, parafiach, stronę internetową, aukcje, koncerty itp. Kampanii towarzyszy próba pobicia rekordu Guinnessa.
Konkurencją jest układanie ciągu monet o jednym nominale – stąd Kilometry Dobra. Monety przykleja się na taśmę klejącą, tworząc metrowe odcinki (to ułatwienie wprowadzili kilka lat temu Filipińczycy). Do rekordu potrzebujemy 75 km., czyli ponad 3,3 mln zł.
W ostatniej edycji:
Ukazało się 905 publikacji medialnych o organizacjach uczestniczących w akcji.
Ekwiwalent reklamowy wyniósł 2 295 752 zł.
Informacje o Kilometrach Dobra dotarły do 6 369 073 osób.
Dotychczasowe efekty Kilometrów Dobra to m.in., stypendia naukowe dla dzieci z terenu małopolski, powstanie świetlicy rehabilitacyjnej dla niepełnosprawnych umysłowo z Zamościa, remont przedszkola Sióstr Benedyktynek w Jarosławiu czy też zakup samochodu specjalistycznego dla rodziny ze Złotoryi.
Naszą akcję wspierają znani i lubiani ambasadorzy: Robert Lewandowski, Cezary Żak, zespół Perfect, IRA, Bracia Golec, Kamil Grosicki, Jakub Wawrzyniak, Łukasz Piszczek, Maciej Kot, prof. Walery Pisarek, Omena Mensah, Artur Barciś, Krzysztof Ibisz, Barbara Stępniak – Wilk, Jacek Krzynówek, Ewa Bem, Piotr Wyszomirski, Joachim Mencel, Paulina Maj, Witold Paszt. Hymn kampanii został w tym roku napisany i nagrany przez zespół Skaldowie.
Organizacja dużej i skutecznej kampanii fundraisingowej to koszt 300 – 500 tys. zł. Uczestnicząc w kampanii Kilometry Dobra organizacje ponoszą nawet kilkaset razy mniejsze koszty. Wkład własny zależy od wielkości miejscowości, w której dana organizacja będzie przeprowadzać finał.
Organizacje, które zgłoszą się do 30 września 2016 r., dostaną bezpłatnie dodatkowe miejsce na szkoleniu z fundraisingu.
Zgłoszenia do kampanii oraz wszelkie dodatkowe informacje można uzyskać od managera projektu Jacka Mecha, pod numerem telefonu 535-868-530 lub mailem [email protected]
jkg