Szybciej i bezpieczniej koleją na Opolszczyźnie

Niezależna Gazeta Obywatelska2

PKP_PLK_S.A._konferencja_20.05 (9)Już niebawem podróż koleją na Opolszczyźnie ma być szybsza, bezpieczniejsza i wygodniejsza. W ostatnią fazę wchodzi rewitalizacja linii kolejowej na odcinku Opole Groszowice – Błotnica Strzelecka. Realizacja zadania skróci czas podróży między Opolem a Katowicami do 90 minut.

– Obecnie remontowane są stacje w Błotnicy Strzeleckiej, Strzelcach Opolskich i Szymiszowie. Na torze nr 2 na szlakach Kamień Śląski – Szymiszów, Szymiszów – Strzelce Opolskie, Błotnica Strzelecka – Strzelce Opolskie trwa kompleksowa wymiana sieci trakcyjnej, szyn i podkładów – informuje Waldemar Cymanek, kierownik projektu z PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. – Odbiór eksploatacyjny prac na dwóch pierwszych stacjach oraz na szlakach jest zaplanowany na 7 listopada – dodaje. Po tym terminie do dokończenia pozostanie jedynie peron nr 2 oraz tor nr 1 w Szymiszowie. Rewitalizacja linii kolejowej nr 132 na odcinku z Opola Groszowic do Błotnicy Strzeleckiej zakończy się więc zgodnie z harmonogramem – pod koniec bieżącego roku.

Szybsza i bezpieczniejsza podróż

Inwestycja realizowana na zlecenie PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. przywraca pierwotne parametry ponad 35 km trasy. Dzięki kompleksowej wymianie szyn i sieci trakcyjnej, która już zakończyła się na pierwszym torze na całym odcinku, a na drugim jest kontynuowana, pociągi pasażerskie będą mogły jechać z prędkością do 120 km/h, a towarowe do 70 km/h. Oznacza to, że przejazd na odcinku między Błotnicą Strzelecką a Opolem Groszowicami składami regionalnymi skróci się do ok. 30 min, a międzywojewódzkimi do ok. 23 min. Podróż z Opola do Katowic potrwa niecałe 90 minut.

Nowa nawierzchnia na torach i rozjazdach oraz remont obiektów inżynieryjnych: mostów, wiaduktów i przepustów oraz 22 przejazdów kolejowo-drogowych podwyższy też bezpieczeństwo i usprawni ruch kolejowy.

Dodatkowe udogodnienia dla podróżnych

Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych S.A., poza remontowanymi obecnie stacjami w Błotnicy Strzeleckiej, Strzelcach Opolskich i Szymiszowie, objęła także perony w Tarnowie Opolskim i Kamieniu Śląskim. Odnowione wiaty, nowa nawierzchnia, oświetlenie, nagłośnienie czy gabloty informacyjne pozwalają pasażerom oczekiwać na pociąg w bardzo komfortowych warunkach. Obiekty zostały dostosowywane do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się.

Całkowity koszt inwestycji to ponad 251,8 mln zł brutto.

To nie jedyna inwestycja prowadzona przez PLK na Opolszczyźnie. Obecnie prowadzonych jest 7 projektów, które poprawią komfort podróżowania w tym rejonie. Za łączną kwotę ponad 1,3 mld zł zaplanowano m.in. remonty ponad 470 km torów, blisko 300 obiektów inżynieryjnych czy też ponad 60 peronów.

  1. Irena
    | ID: d45d414b | #1

    Dobra wiadomość dla podrózujących. Przewożnik zrozumiał,ze służy człowiekowi, ze on jest najwazniejszy. Wiec nalezy naprawić niebezpieczne punkty na torach by zwiekszyć szybkość.Bo czas to pieniądz.Zapewne i wiaty i oświetlenie,nagłośnienie sprzyjać będą pasazerom , w czasie oczekiwania na pociąg. Dziękuje.

    @NGO.Dzieki za videa.Koniec polskiego parlamentaryzmu zmrozil mnie. Zwiastun filmu pt.Słuzby specjalne, to dla mocnych psychicznie.Aby go obejrzeć,trzeba sie przygotować. Obchody -uroczystości w Barucie,chwyta za serce.Dzieki za zorganizowanie i uczestnictwo.

  2. grzech
    | ID: 0fc696d4 | #2

    PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. kolejna spółeczka w PKP, dzięki temu że trzeba dawać na pensję prezesa, sekretarki, członkom zarządu jeszcze mniej kasy idzie na rozwój kolei.

    Z wiadomości nie ma co się cieszyć. Odcinek Opole Wrocław też został wyremontowany, a pociągi jak się spóźniały tak trwa to nadal. Czas podróży się nie skrócił. Nawet przed dworcem we Wrocławiu się stoi jak przyjedzie o czasie by pociąg się po prostu spóźnił.

Komentarze są zamknięte